محمدحسین پورکاظمی گفت: نتایج اولیه آزمون دستیاری به صورت کارنامه تنظیم شده و امروز از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

وی افزود: در چهل و سومین دوره آزمون دستیاری 14 هزار و 86 نفر ثبت‌نام کردند که 7 هزار و 210 داوطلب زن و 6 هزار و 885 داوطلب مرد به رقابت پرداختند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش هر سال دانشگاه‌ها بر اساس نیاز خود اعلام می‌کنند تا بتوانند دانشجو تربیت کرده و وضعیت را مدیریت کنند.امسال حدود 6 هزار نفر حد نصاب آزمون را کسب کردند و مجاز به شرکت در مراحل بعدی آزمون هستند.

پورکاظمی ادامه داد: داوطلبان می توانند با درج کد پیگیری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نتیجه آزمون خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: افرادی که سهمیه دارند نیز پس از مشاهده قبولی خود و مجاز به انتخاب رشته، می توانند سهمیه خود را اعلام کرده و براساس آن، در 5 زیرگروه رشته تخصصی رتبه خود را مشاهده کنند.

پورکاظمی افزود: امسال حدود 3 هزار نفر امکان پذیرش در رشته‌های تخصصی را خواهند داشت.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تصریح کرد: پس از اینکه ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد، کارنامه مجددی بر اساس رتبه فرد در زیر گروه ها و سهمیه ها منتشر می شود و پس از آن افراد مجاز می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی گفت:در این آزمون، داوطلبان در 5 گروه درسی( جراحی عمومی، زنان و زایمان)،

( بیماری های داخلی، بیماری های قلب و عروق)،(کودکان، بیماری های عفونی و گرمسیری)،( ارتوپدی، گوش گلو و بینی و جراحی سر و گردن، جراحی کلیه و مجاری ادراری، رادیولوژی، چشم پزشکی، اپیدمیولوژی و آمار) و( آسیب شناسی، پوست، فارماکولوژی، بیماری های مغز و اعصاب، روانپزشکی و اخلاق پزشکی) می توانند انتخاب رشته کنند.