حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه سازمان سنجش  درباره شرایط، ضوابط، تاریخ، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 95 از ساعت 9 صبح امروز دوشنبه 10 خرداد 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و در نشریه پیک سنجش امروز نیز منتشر شد.
توکلی ادامه داد: براساس اطلاعیه مذکور ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش از فردا سه شنبه 11 خرداد ماه 95 آغاز و در روز سه شنبه 18 خرداد ماه پایان می پذیرد.
وی افزود: کلیه متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت تعیین شده با مطالعه دفترچه نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند.
توکلی تصریح کرد: همزمان با آغاز ثبت نام دفترچه راهنمای انتخاب رشته همزمان از فردا سه شنبه 11 خرداد 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
وی ابراز داشت: پذیرش دانشجو برای 70 رشته مطابق رشته های مندرج در جدول اطلاعیه و دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون صورت می گیرد. 
توکلی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در 50 رشته از 70 رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام و اطلاعات کامل در دفترچه راهنما درج می‌شود.
وی اظهار کرد: پذیرش دانشجو در 20 رشته امتحانی (رشته های با آزمون) از 70 رشته امتحانی از طریق برگزاری آزمون انجام می‌شود. 
مشاورعالی سازمان سنجش  اظهارکرد: کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 19 مرداد 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان هر یک از 20 رشته مذکور ضرورت داد حداکثر تا ساعت 24 روز 5 شنبه 21 مرداد 95 به سایت سازمان مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ مربوطه اقدام نمایند. 
وی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون داوطلبان 20 رشته امتحانی (رشته های با آزمون) در بعد از ظهر جمعه 22 مرداد 95 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.