مسعود میر محمد صادقی با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تأمین مطمئن آب کشاورزی مقرر شده است که دریچه‌های سد زاینده رود هشتم خرداد بسته شود و طبق این برنامه تا دهم خرداد آب در شبکه‌ها وجود دارد.

وی افزود: تا کنون میزان بارش‌ها در کوهرنگ 1244 میلی متر ثبت شده است که نسبت به زمان مشابه در سال قبل 21 درصد و نسبت به میانگین درازمدت 11 درصد کاهش داشته است.

میرمحمدصادقی با تأکید بر وضعیت نامطلوب بارش‌ها در حوضه زاینده‌رود تصریح کرد: بارش‌های اخیر اندکی وضعیت حوضه زاینده‌رود را بهبود بخشیده است، اما همچنان در شرایط بحرانی هستیم، به طوری که در منطقه شرق حوضه 80 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: ظرفیت کل مخزن سد زاینده‌رود یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر موجودی آب ذخیره شده در آن حدود 325 میلیون مترمکعب است، به عبارت دیگر حجم اب ذخیره شده در مخزن سد حدود 21 درصد ظرفیت آن است.

وی به حجم یک میلیارد و 30 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود در میانگین درازمدت اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حجم سد زاینده رود 571 میلیون متر مکعب بود.

میرمحمدصادقی به عدم تحقق بارش‌های پیش بینی شده در حوضه زاینده رود اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه وزارت نیرو برای کشت پاییزه در سه قسمت آب باز می‌شود که در قسمت پاییز و زمستان این آب تحویل کشاورزان شد و در قسمت سوم که مربوط بهار است به‌رغم کمبود اب نیاز این قسمت نیز تأمین شد.

وی هم چنین تأکید نمود: همه مشترکین اعم از  بخش کشاورزی، صنعت و شرب باید با تدبیر در مصرف آب مدیریت کرده و صرفه‌جویی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر برنامه صرفه‌جویی 10 درصدی آب در تابستان گفت: در همه مصارف باید صرفه‌جویی شود و دقت داشته باشیم که کم شدن حجم  سد زاینده رود می‌تواند بر کیفیت آب تأثیر داشته باشد.

میرمحمدصادقی خاطر نشان کرد: متأسفانه استان اصفهان رتبه چهارم را از لحاظ خشکسالی در کشور و استان چهار محال بختیاری هم که به عنوان سرچشمه زاینده‌رود است از نظر خشکسالی رتبه هفتم را دارد.

وی به طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: این طرح، پروژه اصلی وزارت نیرو در سال گذشته و جاری است و برای نمونه در اثر اجرای طرح احیا و تعادل بخشی شاهد بوده‌ایم میزان افت سطح آب در دشت باد-خالد آب واقع در اردستان اصفهان به طور چشمگیری بهبود یافته است، به طوری که افت سالانه 40 سانتیمتری این دشت متوقف شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه 9 ماده‌ای در سال گذشته شرکت آب منطقه ای اصفهان توانسته است در راستای طرح تعادل بخشی بیش از 750 حلقه چاه غیر مجاز را پر و مسدود و 1200 کنتور هوشمند که عمده انها در دشت‌های پایلوت است نصب کند.