محمدابراهیم جواهری عصر امروز در دیدار با برخی نمایندگان شهرهای استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان تامین اجتماعی بااشاره به تعامل سازمان تامین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تعاملی خوب و سازنده با مجلس نهم داشت که وجود 75طرح یا لایحه، 80پیشنهاد پیرامون طرح‌ها و لایحه ها از جمله این تعاملات سازنده است.

وی افزود: این درحالیست که در سال آخر فعالیتی مجلس نهم 9هزار مکاتبه پیرامون مسائل سازمان تامین اجتماعی و موضوعات مرتبط بین این دستگاه اجرایی و مجلس شورای اسلامی انجام شد.

جواهری تصریح کرد: از سوی دیگر آمار بالای قوانینی که مجلس شورای اسلامی در حوزه تامین اجتماعی به تصویب رساند نشان دهنده حوزه وسیع و گسترده فعالیت‌های سازمانی تامین اجتماعی در سطح کشور بوده است.

مدیرکل پارلمانی سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: این درحالی بوده که 11 درصد طرح‌ها یا لوایح پیشنهادی در مجلس مربوط به این نهاد بوده درحالی که 13 درصد مصوب قوانین مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: در طرح‌ها و لایحه‌های اصلی و مهم تامین اجتماعی مسائلی مانند رفع موانع تولید، موضوع بازپرداخت بدهی‌های دولت به افراد و نیز ممنوع‌الخروج بودن کارفرمایان بدهکار بوده است.

جواهری افزود: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائل مربوط به کارگران و به ویژه کارگران ساختمانی بود که در این راستا در مجلس نهم اقدام به تنظیم برخی قوانین همچون اصلاح قانون مربوط به کارگران ساختمانی بود.

مدیرکل پارلمانی سازمان تامین اجتماعی برضرورت اجرای تعهدات از سوی دولت به این سازمان تاکید کرد و گفت: در احکام برنامه‌های توسعه کشور، دولت موظف شده تا بدهی‌ها‌ به سازمان تامین اجتماعی را پیش‌بینی و در بودجه سالانه اعمال کند که در همین راستا این سازمان که یک سازمان مردم‌محور و از بزرگترین نهادهای خدمات دهنده به شمار می‌رود انتظار دارد این موضوع اساسی و مهم در بودجه سالانه بادقت و برنامه‌ریزی بیشتر نسبت به سال‌های قبل دیده شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد‌ مردم‌محور و بین نسلی در کشور است که دارای یک گردش مالی معادل حدود نصف بودجه کشور را داراست به طوری که پرداخت 80 هزار میلیارد ریال حقوق مستمری بگیران به صورت ماهانه و بدون کمک و حمایت دولت از جمله اقدامات این نهاد به شمار می‌رود.

جواهری خاطرنشان کرد: البته انتظار داریم تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا و دیگر زمینه های فعالیتی سازمان تامین اجتماعی همراهی و تعامل بیشتر و مطلوب تری نسبت به قبل با تامین اجتماعی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی در موارد قانونی که در مجلس نهم طی کرده در صحن علنی تحت هیچ سوالی قرار نگرفته و میزان تذکرها به این سازمان نسبت به حجم فعالیت در سطح پایینی بوده است.