ناهید ازغندی روان شناس کودک اظهار داشت: مهارت فرزند پروری یکی از آمادگی های مهم برای پرورش فرزند بوده که این مهارت از قبل از به دنیا آمدن کودک آغاز می شود و در این بین نقش پدر بسیار حائز اهمیت است که با صبر، شکیبایی، مهربانی، دوستی، وقت گذاری و احترام به کودک باعث شکل گیری شخصیت او به بهترین نحو خواهد شد. 
وی اضافه کرد: داشتن لحنی خوب و مؤدبانه هنگام صحبت با کودک، دوری از تحقیر شخصیت، انتقاد نابجا و ابراز محبت به او توسط پدر بسیار مهم است زیرا رفتار مردانه الگوی جنسیتی پدر را بی اثر خواهد کرد. 
ازغندی در ادامه تأکید کرد: ایجاد محیطی صمیمی باعث می شود تا کودک و یا نوجوان احساسات و حرف دلش را آزادانه بازگو کند و همچنین همبازی شدن با کودک، تقویت نقاط قوت وی و شناخت استعداد هایش، تأیید رفتارهای درست از سوی والدین خصوصأ پدر، شرکت در تصمیم گیری های مربوط به امور وی، احترام به سلیقه کودک نیز از مهارت های مهم فرزند پروری است. 
وی گفت: توجه به امور تحصیلی کودک، عدم تبعیض در میان فرزندان در یک خانواده، عدم مقایسه آن ها با سایر کودکان همسن از دیگر موارد این مهارت هاست. 
این روان شناس کودک در پایان گفت: وجود اقتدار پدری در کنار محبت، لازمه تربیت فرزند بوده که به معنای قاطعیت است و نه برخورد خشن، ناسزاگویی و کتک زدن همچنین در هنگام نصیحت وی ضمن توجه به سخنان کودک، افکار و احساسات خود را برایش تشریح کنید.