محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به افزایش ظرفیت اعزام به عتبات اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات تا دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه افزود: بر همین اساس، پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام شوند و این در حالی‌است که سال گذشته به استثنای ایام اربعین ،600هزار زائر ایرانی راهی عراق شدند.
نظافتی همچنین از کاهش قیمت عتبات در ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که با طرف عراقی داشته ایم و با توجه به کاهش تقاضای اعزام به عتبات در ماه مبارک رمضان، کاهش قیمت اعزام در این ماه را خواهیم داشت چنانچه سال گذشته نیز در این ایام شاهد کاهش قیمت 10 تا 15درصدی بوده ایم.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص بسته های سفری تاکید کرد: اعزام های هوایی در قالب بسته های 7و 14روزه و سفرهای زمینی نیز در قالب بسته های 4،5، 6و7روزه است.
نظافتی با اشاره به آخرین تصمیمات درباره اعزام به سوریه گفت: بر اساس آخرین اظهارات طرف سوری، آنان در حال ارسال پیوست امنیتی به ایران هستند.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: در صورتی که پیوست امنیتی به تایید مراجع امنیتی کشور برسد، پس از ماه رمضان اعزام به سوریه از سر گرفته می شود.