به گزارش پارس ، مسعود امینی در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود برای سال جاری به عنوان سال دوم اجرای برنامه، حداقل ۶۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور مجوز دریافت کرده و راه اندازی شوند، اما با توجه به استقبال زیاد متقاضیان برای راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، وزارت ورزش و جوانان پیش بینی می کند در سال دوم اجرای برنامه پنجم توسعه بیش از۷۵ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده راه اندازی شود.

به گفته مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، با توجه به اینکه ۱۵ مرکز بیشتر از پیش بینی سال دوم برنامه پنجم توسعه، تقاضای راه اندازی مراکز مشاوره ای داشته اند، احتمال می رود بیش از ۷۵ مرکز در سال جاری راه اندازی شود.

امینی با اشاره به اینکه صلاحیت متقاضیان راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که به صورت قطعی ثبت نام کرده اند، در حال بررسی است، اظهار کرد: در راستای احراز صلاحیت متقاضیان، باید صلاحیت سلامت روان این افراد نیزبررسی شود.

وی گفت: طبق آیین نامه ماده ۴۳ برنامه پنجم توسعه، صلاحیت سلامت روان متقاضیان راه اندازی مراکز مشاوره ضروری است و باید توسط پزشک معتمد و با معرفی مدیرکل ورزش و جوانان استان ها صورت گیرد، به طوری که پس از نهایی شدن راه اندازی مراکز مشاوره از سوی متقاضیان ثبت نام شده، این افراد به مدیران استان ها معرفی شده و مدیران استان ها آنان را به پزشک معتمد معرفی می کنند تا پس از احراز صلاحیت سلامت روان آنان، نتایج به کمیسیون ماده ۴۳ وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و نسبت به صدور مجوز قطعی این افراد اقدام های لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پس از احراز صلاحیت متقاضیان و ارائه مجوز به آنان، این افراد مجاز هستند به مدت سه سال فعالیت کنند. البته تا پیش از این مدت زمان پروانه صادر شده برای مراکز مشاوره یک ساله بود که ارائه این تسهیلات برای راه اندازی مراکز مشاوره در جهت امیدبخشی به متقاضیان راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است.

امینی به متقاضیان راه اندازی این مراکز نوید داد که پس از ثبت نام قطعی آنان و احراز هویت، مجوز قطعی این افراد در کمتر از سه ماه صادر شود. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد برای برخی از مجوزها زودترهم صادر شود.