دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه‌ سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار استان‌های مهمانپذیر در حوزه درمان، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک شرایط ارتقای خدمات بهداشتی در استان یزد ارتقاء می‌یابد.

وی ارائه خدمات درمانی سرطان در استان یزد را نیز ضروری دانست و گفت: ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی مستلزم تأمین بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار است.

وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی 200 مرکز ارائه خدمات جامع سرطان در کشور، تصریح کرد: سرطان از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج است که به دلیل سبک نادرست زندگی،‌ نوع غذای مصرفی و موانع فراوان در تشخیص نوع آن،‌ با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد نوآوری در ارائه خدمات پزشکی، گفت: لازم است حساسیت بیشتری در حوزه انتقال فناوری به داخل کشور در حوزه سلامت و تأمین بهداشت عمومی ایجاد شود.

هاشمی کاهش 30 درصدی واردات و افزایش دو برابری صادرات را از جمله دستاوردهای حوزه سلامت در سال گذشته عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم، دو مقوله مهم اقدام و عمل را از ابتدای شروع فعالیت در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر بهداشت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام پژوهش در حوزه سلامت را ضروری دانست و بیان کرد: هر دارویی که معادل آن در بازار داخلی تولید شود،‌ وزارت بهداشت خود را متعهد به قطع 90 درصد واردات آن حوزه خواهد کرد. در سال جدید یک درصد درآمد دانشگاه‌های کشور به پژوهش‌ها و پارک‌های علم و فناوری اختصاص خواهد یافت.

هاشمی در پایان نیز با بیان این که رشد بودجه وزارت بهداشت در طول دو سال گذشته به زیر پنج درصد کاهش یافته است، در مورد هزینه‌های گران داروهای درمان ناباروری گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد قیمت دارو برای زوج‌های جوان و نابارور را تامین می‌کنیم.