به گزارش پارس ، رابعه امامی رضوی در گفت و گو فارس گفت: دولت در حال اتمام است و ما معمولا در ماه های پایانی برنامه های جدیدی را طراحی نمی کنیم و در واقع برنامه هایی را که از قبل داشتیم اجرایی می کنیم و سعی می کنیم روند را طوری ادامه دهیم که در دوره های بعدی امکان پیگیری آن وجود داشته باشد.

وی افزود: از برنامه هایی که ما در سال ۹۱ داشتیم و در حال اجرا است می توان به همکاری مرکز زنان با سازمان نهضت سوادآموزی کشور در مورد شناسایی افراد کم سواد و بی سواد است.

امامی رضوی ادامه داد: در طرح سوادآموزی زنان کشور، طرح رحمت را که در سال های گذشته اجرا می کردیم با پتانسیل و ظرفیت نهضت سوادآموزی ادغام کردیم تا با استفاده از مربیان نهضت و محتوایی که داشتیم تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

مدیر تنظیم الگوها و انتظام خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری افزود: هم اکنون کارشناسان در حال تدوین آیین نامه برای اجرایی شدن طرح هستند تا قبل از پایان دولت این طرح اجرایی شود.

وی در خصوص آمار زنان بی سواد و کم سواد در کل کشور گفت: آماری که ما داریم همان آماری است که نهضت سوادآموزی به ما داده است و مجموعا در حدود سه میلیون نفر در کل کشور زنان کم سواد و بی سواد داریم.

امامی رضوی افزود: از آنجایی که شناسایی این افراد مشکل است بنابراین سعی کردیم از توانایی نهضت هم استفاده کنیم و به شکل مشترک کار را پیش ببریم که این آموزشها به صورت رایگان به زنان داده می شود.