نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت 29 فروردین مصادف با "روز ارتش جمهوری اسلامی"، اقتدار و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات را مایه امنیت، آرامش کشور و عامل یأس و ناامیدی جبهه دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی علیه ایران اسلامی دانست.

متن این بیانیه به شرح ذیل است؛

"

29 فروردین، یادآور حماسه و ایثار غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است. دلیرمردان در چنین روزی سرافرازانه بیعتی جاودانه با رهبر و مقتدایشان حضرت امام خمینی (ره) بستند و حماسه جاودانی را در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند.

ایثار، رشادت، ایمان، صلابت و اقتدار همچون نگینی بر پیشانی این نیروی انقلابی و مردمی می‌درخشد، نیرویی مجاهد و فداکار که امام عزیز (ره) و رهبری معظم و حکیم انقلاب همواره از آن به عنوان پشتوانه و دژ مستحکم دفاعی، حامی، همراه و حافظ همیشگی انقلاب یاد کرده‌اند.

ارتش در طول دوران دفاع مقدس هزاران شهید، جانباز و ایثارگر را در راه حفظ عزت و استقلال میهن اسلامی و شرافت ملت ایران تقدیم کرد و امروز، ارتش توانمند جمهوری اسلامی ایران به مدد تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس و با بهره‌مندی از نیروهای متعهد و متخصص، بکارگیری ابزارها و ادوات نظامی پیشرفته، مجهزشدن به دانش و فناوری‌های روز دنیا، توانسته است به عنوان یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین ارتش ها در بین نیروهای مسلح منطقه و جهان مطرح باشد.

در این بیانیه تاکید شده است: تلاش‌های خستگی ناپذیر امیران سرافراز ارتش به ویژه شهید سرافراز " امیر سپهبد علی صیاد شیرازی" در تعمیق، توسعه وحدت و تعامل بین ارتش و سپاه، با گذر زمان آشکار‌تر شده و تجربه‌ای بدیع و منشور الهام بخش را فرا روی شیفتگان عزت و سربلندی و اقتدار ایران اسلامی و به ویژه نسل جدید نیروهای مسلح قرار داده است.

در دنیای امروز که استکبار جهانی با همدستانش به دنبال مهار اقتدار و نهایتا ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند، بی‌شک اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی را در خنثی کردن توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان خواهد داشت.

نیروی انتظامی ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش و با تجلیل از مقام شامخ شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس و در میدان‌های دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور تاکید دارد، تردیدی نیست که مجموعه نیروهای مسلح ‌اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی‌ با پیروی از منویات راهبردی مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و بهره مندی از تجارب تاریخی، درک درست از الزامات و مقتضیات زمانی؛ نظام سلطه و تمامی بدخواهان ایران اسلامی را چون همیشه مقهور عظمت، صلابت و اقتدار خود خواهد کرد. انشاءا..."