به گزارش پارس به نقل از فارس عبدالصاحب طهماسبی ظهر امروز در نشست شورای بسیج استان ایلام اظهار داشت: امام راحل درباره فتح خرمشهر فرمودند که فتح خرمشهر تنها فتح زمین نبود بلکه فتح همه ارزش‌ها بود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: همه توفیقاتی که در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر و غیره به دست آمده مربوط به عنایت خداوند بود. دشمن با همه هیمنه‌اش به کشورمان حمله کرد و استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و همه غرب و اروپا و مرتجعان منطقه صدام بعثی را کمک کردند تا یک یورش ناجوانمردانه علیه کشورمان داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در جنگ به هیچ عنوان غافلگیر نشده تا این جنگ بر ما عارض شود بلکه دقیقا از ماجرا خبر داشتیم اما توان تجهیزاتی مقابله را نداشتیم، در آن زمان کشوری بودیم که تازه انقلاب کرده بودیم و پادگان‌ها از نیرو خارج شده بود و امکانات و تجهیزات خاص نظامی نداشتیم و سران خائن و سرسپرده نظام سابق همه چیز را غارت کرده بودند و بنی‌صدر نیز در آن دوران فرماندهی کل قوا را عهده‌دار بود و همه چیز دست به دست هم داده بود که با مشکلات فراوانی در ابتدای جنگ مواجه باشیم.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: بنی‌صدر خائن در آن زمان نمی‌خواست که هماهنگی و روح انقلابی و عاشورایی در نیروهای مسلح ما حاکم شود و عملیات‌هایی عاشورایی بر علیه دشمن داشته باشیم. بنی‌صدر معتقد به جنگ کلاسیک بود و این امر هم با توجه به تعاریفی که دارد در آن مقطع جنگ جواب نمی‌داد، دشمن نیز در آن روزها به ویژه در یک ماهه اول 17 هزار کیلومتر مربع از خاک مقدس جمهوری اسلامی ما را به اشغال درآورد.

طهماسبی تصریح کرد: پس از 34 روز از شروع جنگ خرمشهر عزیز با وجود مقاومت‌های پاسداران و رزمندگان و ارتش سقوط کرد و در نهایت خیلی از بلاد و شهرهای کشورمان از جمله بستان، هویزه، ایلام، مهران، دهلران، موسیان و ... به تصرف دشمن درآمد و دشمن تا دندان مسلح تا 20 کیلومتری اهواز هم پیشروی کرد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: اما با توکل بر خداوند و توجهات ولی عصر (عج) و رهبری امام و روح معنوی که در همه مردم ایران اسلامی وجود دارد سبب شد که بعد از اینکه بنی‌صدر مفتضحانه از کشور فرار کرد و فرصتی فراهم شد و جنگ‌های انقلابی و عاشورایی پایه‌ریزی و طرح‌ریزی شد و با عملیات طریق‌القدس حصر آبادان شکسته شد و عملیات‌های بزرگ، متوسط و کوچک دیگری شکل گرفت.

وی ادامه داد: نهایتا در استان ایلام نیز در اول فروردین ماه سال 1361 عملیات فتح‌المبین که امام راحل فرمودند که فتح الفتوح انجام شده، اجرایی شد.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: بعد از 40 روز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس به اجرا درآمد و آغاز شد و پس از 23 روز در چنین‌ روزهایی خرمشهر عزیز مجددا به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

طهماسبی تصریح کرد: یاد این روزها صرفا به این معنا نیست که ما تنها یادی از آن روزها کرده باشیم بلکه این روزها برگه‌ عزت ما باید پیش روی قرار داشته باشد و در صحنه صحنه این انقلاب و تعالی و پیشبرد نظام مقدس از آن بهره گرفته شود.