علیرضا جزینی عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد گفت: بر آنیم که با گسترش همکاری با نهادهای مختلف گامی برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از این آسیب اجتماعی برداریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری سیاست‌هایی را در این زمینه ابلاغ کرده‌اند و ما باید با تمام توان خود برای اجرای آن‌ها تلاش کنیم تا شاهد ریشه‌کن شدن این آسیب از جامعه باشیم.

جزینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه ششم توسعه خواستار کاهش آمار پنج درصدی اعتیاد در هر سال شده‌اند که تحقق این امر نیازمند کوشش و تلاش جدی است.

قائم‌مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: 45 درصد جرم‌ها به شکل مستقیم با مسئله اعتیاد ارتباط دارند.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت به مسئله پیشگیری از اعتیاد گفت: نخستین استراتژی ما در عرصه مبارزه با اعتیاد، مسئله پیشگیری است.

این مسئول ابراز کرد: پیشگیری از اعتیاد بسیار آسان‌تر از درمان آن است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

قائم‌مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: باید با افرادی که به شکل داخلی و حتی بین‌المللی به قاچاق مواد مخدر می‌پردازند مبارزه جدی کرد.

وی افزود: این افراد برای به دست آوردن سودهای هنگفت مالی حاضر به نابود کردن نسل جوان یک کشور می‌شوند.

جزینی با بیان اینکه باورهای نادرست مایه ترویج اعتیاد میان جوانان می‌شود تصریح کرد: توزیع‌کنندگان مواد مخدر با ترویج باورهای نادرستی همچون پیشرفت درسی در صورت مصرف مواد تلاش می‌کنند که جوانان را به این کار آلوده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد این باور غلط را میان جوانان ترویج می‌دهند که مواد مخدر صنعتی همچون شیشه اعتیادآور نیستند درحالی که فرد فقط با یک بار مصرف این مواد معتاد می‌شود.

قائم‌مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از همکاری با هنرمندان موسیقی برای تولید آثار ضد اعتیاد خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تا کنون چندین سفارش به خواننده‌های کشور داده است تا ترانه‌هایی با مضامین ضد اعتیاد تولید و در اختیار جوانان قرار بگیرد.