اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور خود در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری به منظور تحقق اهداف خود تابلوهای طرح ترافیک را در محدوده‌های مشخصی نصب کرده است گفت: در عین حال در ورودی این معابر طرح ترافیک به راحتی واگذار می‌شود. این عملکرد در ذهن شهروندان سوال ایجاد کرده که طرح ترافیک را بپذیرند یا افزایش 250 درصدی شمار طرح ترافیک در سال جاری را باور کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش اختلاف میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت شهرسازی شهرداری تهران را زمینه‌ساز رها شدن امور خواند و افزود: آیا فرماندار تهران به صورت تلفنی در جریان این موضوع قرار نگرفته بودند؟ فرمانداری می‌توانست نماینده خود را به شورا بفرستد و موضوع را دنبال کند. چرا باید در سال اقدام و عمل با بروکراسی موجب کندی امور شویم و کار مردم را به تعویق بیندازیم؟

شاکری توصیه کرد: درسال اقدام و عمل درباره موضوعاتی که با زندگی مردم سروکار دارد نماینده فرماندار حضور داشته باشد تا رویه بروکراتیک ایجاد نشود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این اظهارات توضیح داد: پس از عملیاتی شدن این تصمیم جلسه مشترکی با سازمان نظام مهندسی در روز پنج شنبه گذشته برگزار شد و در مورد بسیاری از موضوعات مورد بحث تا حد قابل قبولی پیش رفتیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک دیگری با سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساعت 7 بامداد فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: در این جلسه دو طرف سعی می‌کنند مشکلات خود را حل کنند.

چمران خاطرنشان کرد: اگر آنگونه که گفته می شود رانتی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد باید از آن جلوگیری شود ضمن اینکه شهرداری نباید برای ارجاع کار 19 روز معطل بماند یا کنترل نقشه که حداکثر یک هفته زمان می‌برد سه ماه در سازمان نظام مهندسی معطل باقی بماند.

وی درباره وضعیت حفاظت از باغ شیان نیز توضیح داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در نگهداری از این باغ کوتاهی نکرده و حتی موضوع تبدیل درختان سوزنی‌برگ به پهن برگ در این باغ مطرح بود. بنابراین بهتر است با نمایش چند اسلاید کار ارزنده آنها را زیر سؤال نبریم.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شاید به دلیل کمبود فضای پارکینگ این درختان جابجا شده باشد، بنابراین باید موضوع بررسی شود.