سیدقوام الدین حسینی گفت: عمده بودجه این خط را شهرداری تهران تأمین کرده است اما بودجه کل خط متروی پرند بر عهده دولت است که به تدریج تأمین خواهد شد.

وی گفت: برای مرحله نخست این طرح با توجه به ساخت سازه ایستگاه و تونل ها 80 میلیارد تومان بودجه درخواست کردیم که با در اختیار گذاشتن این بودجه از سوی شهرداری خط متروی شهر آفتاب به مرحله بهره برداری نزدیک است.
حسینی افزود: در مجموع برای تکمیل این خط تا فرودگاه امام و از آنجا تا شهر جدید پرند به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت تخصیص آن حداکثر متروی فرودگاه امام تا شهریور امسال و متروی شهر جدید پرند تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: ایستگاه متروی شهر آفتاب با زیربنای 25 هزار متر مربع بزرگترین ایستگاه خاورمیانه به طول 205 متر است که در ساخت آن از معماری اسلامی - ایرانی بهره گرفته است.
مجری طرح مترو نمایشگاه بین المللی کتاب (شهر آفتاب) افزود: معماری ورودی این ایستگاه با سازه های چهلستون شکل گرفته است که به بلوار اصلی شهر آفتاب به نام چهارباغ متصل می شود.
حسینی گفت: این ایستگاه کم نظیر، ظرفیت پذیرش بیش از یک میلیون مسافر را دارد.
وی افزود: طول کل طرح خط متروی شهر آفتاب تا شهر جدید پرند به حدود 52 کیلومتر می رسد که بخش زیادی از ابنیه ، زیرسازی مسیر ، خاکریزی و کارهای ساختمانی آن انجام شده و فقط بخش نازک کاری و تجهیزات ویژه آن باقی مانده است.
حسینی با اشاره به تصمیم شهرداری تهران برای افتتاح متروی شهر آفتاب گفت: این کار در اولویت قرار گرفت و پس از 45 روز ، مرحله نخست ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول بیش از 5 کیلومتر ساخته شد که هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده آماده بهره برداری است.
وی افزود: ایستگاه شهر آفتاب در خط متروی پرند قرار گرفته است و از جنوبی ترین نقطه تهران (ایستگاه شاهد) واقع در خط یک تهران منشعب می شود و عملیات اتصال این خط در روزهای اخیر با برنامه ریزی فشرده انجام شده است.
حسینی گفت: عملیات این طرح طبق برنامه قرار بود از 26 بهمن تا 26 اسفند انجام شود اما خوشبختانه با تلاش شبانه روزی توانستیم 12 روز زودتر از موعد، طرح را به اتمام برسانیم.
مجری طرح مترو نمایشگاه بین المللی کتاب (شهر آفتاب) افزود: قطارهای متروی شهر آفتاب تا فرودگاه امام و شهر پرند از سرعت بالای 120 کیلومتر در ساعت برخوردار هستند و طول سکوی ایستگاه های این خط 180 متر و عرض آن 16 متر است که بزرگترین سکوهای مترو در خاورمیانه است.