دخیل عباس زارع زاده با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند فعالیت و اقدام جمعی از سوی مسئولان است، خاطرنشان کرد: رسیدن به موفقیت در این زمینه و کاهش آسیبهای اجتماعی، نیازمند برنامه و فعالیت مشترک و هماهنگ دستگاه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست باید نهاد ها و مجموعه های فرهنگی وارد عمل بشوند، افزود: در مرحله دوم نیازمند اقدامات جدی تر و موثرتر از سوی نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداریها و مجموعه وزارت کشور هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به تنهایی توانایی مقابله با آسیبهای اجتماعی را ندارد، گفت: بدون ورود موثر دستگاه های مسئول و همچنین سازمان بهزیستی مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران وظایف متعدد و سنگین اجتماعی بر عهده دارد، افزود: به همین دلیل نمی توان از شهرداری تهران انتظار داشت به تنهایی بار مسئولیت سایر نهادها را هم به دوش بکشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری تهران اعتبار و بودجه و نیروی کافی برای مبارزه با اعتیاد راندارد،گفت: تاکنون هم شهرداری تهران خارج از مامویتها و وظایف خود به خوبی در راستای مقابله با آسیبهای اجتماعی عمل کرده است که این مساله جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان داشت: شهرداری تهران خود به تنهای در این زمینه اعتبار سازی و اقدام کرده است، در حالی که باید برای این امر اعتبار و بودجه لازم در نظر گرفته می شد.