به گزارش پارس به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش ظهر امروز در آئین پاسداشت هفته معلم در جمع فرهنگیان شهرستان تفرش اظهار داشت: دانش‌آموزان ایران اسلامی در تمامی سطوح تحصیلی از شاخصه‌های فرهنگی مناسبی برخوردار هستند و این ویژگی‌ها با برنامه‌های مدون فرهنگی، اجتماعی و معنوی ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به عملیاتی شدن دو طرح پرورشی فرهنگی در سطح مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: احیای احترام به پدر و مادر به عنوان فرشتگان زندگی بخش و معلم به عنوان فرشته تربیت و کارگر به عنوان گرداننده اقتصاد در دو مقطع پیش دبستانی و دبستان و احیای زبان سپاس در بین دانش‌آموزان مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است که با همکاری معلمان عملیاتی می‌شود.

کفاش با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جاری خاطر نشان ساخت: این طرح سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی عودت داده شد و با بررسی‌های دقیق در کمیته‌های علمی با محوریت معلمان دوره ابتدایی و با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز در فراکسیون فرهنگیان مورد تائید قرار گرفته که با جلب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ۲۶ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: این افزایش بودجه با ارتقای طرح بیمه طلایی و رفع مشکلات تا پایان اردیبهشت ماه رضایت خاطر فرهنگیان را فراهم خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش از دیگر طرح‌های پیشنهادی وزارتخانه در سال جاری است که با جلب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

کفاش با اشاره به اینکه بزه‌کاری‌های اجتماعی همچون اعتیاد و سیگار کشیدن و دوری از خانواده در جامعه دانش‌آموزی کمتر است، ادامه داد: جامعه دانش‌آموزان ایران اسلامی با توجه به مسائل اعتقادی و تقویت معنویات با حضور در برنامه‌هایی همچون شرکت در نماز جماعت و حضور در مراسم اعتکاف در راستای تقویت اعتقادات مذهبی گامی مثبت برداشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی قرآن در تربیت دینی دانش‌آموزان تصریح کرد: احیای مراکز دارالقرآن، برگزاری مسابقات قرآنی، انس بیشتر با اهل بیت(ع) و آشنایی عملی با سیره آنان و تفسیر برنامه‌های قرآنی و توسعه کانون‌های فرهنگی و تربیتی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه در ترویج فرهنگ قرآنی و تاکید بر امور معنوی در میان دانش‌آموزان است.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: تولید شخصیت متعادل و متوازن مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است و همه جوامع در سطح خرد و کلان باید اعتدال در تعلیم و تربیت را رعایت کنند.

بهروز اردلان‌راد آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار در فرهنگ و هدایت به شاخصه‌های جامعه اسلامی دانست و افزود: آموزش و پرورش مجموعه هدف یک کشور را تربیت می‌کند و در طول خدمت با سوال‌های متعدد از جانب دانش‌آموزان روبرو می‌شود و پاسخ به این افکار یکی از مهم‌ترین خصایص استاد مطهری بود. در این آئین از معلمان نمونه شهرستان تفرش با اهدا شاخه گل و لوح یادبود تقدیر شد.