سردار قاسم رضایی در اولین جلسه سال 95 مرزبانی، با اشاره به موفقیت‌های خوبی که در سایه اجرای سه راهبرد مرزبانی، ارتقای آمادگی عملیاتی، تعاملات و کاهش آسیب‌پذیری که در سال گذشته کسب شد، بر ادامه این راهبردها در سال جدید تاکید کرد.

وی برگزاری هشت دوره کوثر در مرزبانی را یکی از اقدامات موثر دانست و افزود: آثار مثبت برگزاری این دوره‌ها را در سال گذشته مشاهده کردیم و این دوره‌ها که آغاز یک کار بزرگ "جهادی" است، باید ادامه پیدا کند.

فرمانده مرزبانی ناجا برگزاری چندین نشست و اجلاس با فرماندهان مرزبانی کشورهای همسایه و به حداقل رسیدن مشکلات مرزی را یکی از نکات بسیار مثبت سال گذشته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تعاملات خوب با کشور افغانستان موجب شد تا مرزبانان آنها با جدیت بیشتری پای کار آمده و بیشتر از گذشته به کنترل مرز و مقابله با مترددین غیرمجاز و قاچاقچیان موادمخدر بپردازند.

رضایی هماهنگی بی سابقه با مرزبانان عراق و کنترل مرزهای مشترک را از دیگر آثار مثبت راهبرد ارتقاء تعاملات در سال گذشته برشمرد و گفت: امروز مرزبانان دو کشور به صورت هماهنگ و بدون هیچ مشکلی در آبراه "اروند" به گشت زنی و کنترل نوار مرز می‌پردازند و مرزهای ما با عراق از امنیت خوبی برخوردار است.

وی اشراف اطلاعاتی در مرزهای کشور را در سطح خوبی ارزیابی و مطرح کرد: امروز طرح‌ریزی‌های عملیاتی در مرزها به پشتوانه اشراف اطلاعاتی، به صورت دقیق انجام می شود.

رضایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ تهدید شناسی و مراقبت از خود و خانواده در برابر تهدیدات نرم و فرهنگی دشمنان تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان بومی سازی شعار امسال در مرزبانی را یکی از برنامه های مهم در سال 95 برشمرد و گفت : یکی از راه های اجرایی کردن این شعار، مقابله با قاچاق است که مرزبانی ناجا در خط مقدم این امر قرار دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رضایی تاکید کرد: در سال جدید با تقویت قرارگاه مقابله با قاچاق به شکل جدی و قاطع با این پدیده شوم برخورد می کنیم.