مجتبی خالدی با بیان اینکه در ۱۹ حادثه ترافیکی پر تلفات در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ نفر از هموطنانمان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند، ۱۰ نفر در محل حادثه درمان شدند و ۱۳ نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس، جان خود را از دست داده اند.

وی به برخی از حوادث پر تلفات در۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در تصادفی که بامداد روز گذشته در محور شیراز - نورآباد اتفاق افتاد، دو دستگاه موتورسیکلت به همدیگر برخورد کردند که بلافاصله آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و در این حادثه، ۲ نفر مصدوم شدند و ۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین اضافه کرد: بر اثر برخورد دو دستگاه پژو در محور آق قلا استان گلستان نیز، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به رغم رسیدن آمبولانس های اورژانس در زمانی کمتر از ۳ دقیقه به محل حادثه اما در این حادثه ۳ نفر مجروح شدند و ۴ نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس فوت کردند.

خالدی تعداد ماموریت های اورژانس هوایی از ابتدای طرح نوروزی از ۲۶ اسفند تا کنون را ۳۹ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۴ ماموریت اورژانس هوایی مربوط به حوادث ترافیکی و پر تلفات و ۱۵ ماموریت نیز مربوط به حوادث غیر ترافیکی و بیماری ها بوده است.

وی در پایان تعداد کل ماموریت های موتور آمبولانس ها در کشور از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا کنون را ۶۱۶ مورد عنوان کرد.