غلامرضا سلیمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات میراث فرهنگی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد طی چند روز آینده در مجموعه باغ گلستان خرم‌آباد افتتاح می‌شود و علی‌رغم محدودیت اعتباری این نمایشگاه در سال آینده توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: استان لرستان با توجه به آبشارها و طبیعت چهار فصلی که دارد به‌ عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران شناخته‌ شده که  برای استفاده مردم از این ظرفیت‌ها برای روستاهای هدف گردشگری کارگاه‌های آموزشی برگزارشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه مراکز اقامتی بوم‌گردی لرستان مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است عنوان کرد: مجوز دو مرکز بوم‌گردی در استان لرستان اخذ و مجوز دو مرکز بوم‌گردی دیگر نیز در دست بررسی است.

وی در رابطه با اعتبار مرمت پل‌های تاریخی استان لرستان  بیان کرد: مرمت هر دهنه پل با توجه به مشخصات فنی آن پل 100 تا 200 میلیون تومان هزینه می‌خواهد که امسال ابلاغ اعتبار برای 96 پل استان 90 میلیون تومان بوده است.

سلیمانی  تصریح کرد: با توجه به اینکه واگذاری سربازخانه خرم‌آباد مصوبه هیئت دولت دارد این واگذاری لطمه‌ای به ثبت جهانی قلعه وارد نمی‌کند چون اگر ایرادی وارد بود کار واگذاری انجام نمی‌شد.

وی تصریح کرد: سربازخانه یک ظرفیت رهاشده است که چندین سال طول می‌کشد دولت کار مرمت آن را انجام دهد بنابراین با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی علاوه بر مرمت و جلوگیری از تخریب سبب اشتغال‌زایی می‌شود از طرفی اکنون وضعیت این سربازخانه هنوز مشخص نشده بنابراین تا عرصه آن تعیین تکلیف نشود واگذاری آن انجام نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان در رابطه با بحث آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک اظهار داشت: با پیگیری‌ها انجام‌شده 11 میلیارد تومان به استان اعتبار ابلاغ‌ شده که قرار است این مبلغ به 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در بحث تخلیه سپاه استان استاندار لرستان اخیرا مکاتباتی با رئیس‌جمهور داشته که بنا است 50 درصد اول هزینه آن پرداخت و 20 میلیارد تومان بعدی نیز در سال آینده تأمین اعتبار شود.

سلیمانی افزود: در رابطه با آزادسازی مهمان‌سرای ارتش در خرم‌آباد مکاتبات زیادی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم که در این راستا نیز استانداری 50 درصد هزینه آن را تقبل کرده و 50 درصد سهم دوم نیز  توسط سازمان میراث فرهنگی پرداخت می‌شود که اگر این مهمان‌سرا آزاد شود می‌توانیم موزه مردم‌شناسی و باستانی در آنجا راه‌اندازی کنیم.

وی هتل صخره‌ای را یکی از ظرفیت‌های راکد استان دانست و گفت: بنا است این پروژه توسط بانک به مزایده گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان خاطر شنان کرد: دوازدهم فروردین‌ماه سال 95 موسیقی کمانچه لرستان ثبت جهانی می‌شود.