علی اصغر فانی پس از پایان جلسه با رئیس رسانه ملی اظهار داشت: صدا و سیما و آموزش و پرورش دو نهاد فرهنگی و آموزشی هستند و هدایت جامعه را در ابعاد مختلف تربیتی بر عهده دارند و امروز درباره همکاری‌های مشترک برای فراهم کردن هم‌افزایی در اجرای این رسالت جلسه‌ای با رئیس رسانه ملی داشتیم.

وی افزود: مقررشد نماینده‌ای از آموزش و پرورش و نماینده‌ای از صدا و سیما پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری را حداکثر ظرف یک ماه آماده کنند تا بعد از اینکه به امضای رؤسای دو دستگاه رسید آن تفاهم‌نامه به عنوان منشور همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداو سیما در دستورکار قرار گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همکاری در اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش محور جلسه امروز بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همکاری با دیگر نهادها به خصوص رسانه ملی پیش بینی شده است.

فانی به شایعه تعطیلی مدارس تیزهوشان اشاره کرد و افزود: هیچ گونه فضای آموزشی و آموزشگاه‌های استعدادهای درخشان از جمله مدارس تیزهوشان تعطیل نشده است و دانش‌آموزانی که در دوره اول متوسطه در مدارس تیزهوشان بودند از کلاس نهم به کلاس دهم یعنی به دوره دوم متوسطه می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش در بعضی استان‌ها و شهرستان‌ها در دوره دوم متوسطه ظرفیت اضافی دارد که آن ظرفیت اضافی را از طریق آزمون تأمین می‌کند، اما در بعضی استان‌های دیگر که ظرفیت اضافی ندارد همان دانش‌آموزان کلاس نهم به دهم تیزهوشان می‌روند و به هیچ وجه موضوع تعطیلی مدارس تیزهوشان صحت ندارد.

وی به پرداخت پاداش معلمان حق التدریس و بازنشسته‌ها اشاره کرد و گفت: پاداش بازنشستگان قرار بود به تدریج پرداخت شود و درباره حق التدریس‌ها نیز در حال پیگیری هستیم و دیشب تا دیر وقت در سازمان مدیریت و خزانه به دنبال تأمین اعتبار بودیم و امیدواریم بتوانیم پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که از سال 95 به بعد، سال اجرای عملی سند تحول خواهد بود، بیان کرد : امیدواریم با اجرای تدریجی سند تحول بنیادین و فراهم ساختن زیرساخت‌های این سند، آموزش و پرورش مناسبتری داشته باشیم.