نوجوان 16 ساله آمریکایی ساکن شهر «دالاس» در ایالت تگزاس توسط مامور پلیسی که در حین انجام وظیفه نبود به قتل رسید.

بر اساس این گزارش یک پسر 16 ساله بعد از هدف قرار گرفتن توسط مأمور پلیس تگزاس به قتل رسید.

مقامات پلیس در این‌باره گفتند: این افسر خارج از زمان وظیفه‌اش و در تلاش برای مداخله از یک جنایت در حال انجام بود که ماجرا به تعقیب و گریز با اتومبیل و تیراندازی کشید.

پسر عمومی نوجوان مقتول که همراه با خانواده نوجوان مقتول در مقابل مرکز پلیس «ادیسون» شهر «دالاس» جمع شده بودند به خبرنگاران گفت: اگر او (مامور پلیس) در حین انجام وظیفه نبوده نباید دخالت می‌کرد؛ حال که دخالت کرده نباید او را دستگیر می‌کرد؛ اگر خواسته او را دستگیر کند نباید به او تیراندازی می‌کرد.

«خوزه رائول کروز»، 16 ساله، یکشنبه شب مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد؛ این ماجرا زمانی رخ‌داد که «کن جانسون» افسر پلیس این شهر خارج از زمان انجام وظیفه بود.

این مأمور پلیس درباره این حادثه می‌گوید:"کروز را دیدم که با یک نفر دیگر شیشه‌های یک وسیله نقلیه را در پارکینگ می‌شکنند.

افسر «جانسون» ادامه داد: نتوانستم بی‌تفاوت باشم و با اتومبیل شخصی آن دو را که سوار یک اتومبیل دوج قرمز رنگ بودند تعقیب کردم؛ نیم مایل بعد، وسایل نقلیه ما به هم برخورد کرد.

در فیلم‌های نظارت به دست آمده مشاهده می‌شود که شورلت سیاه و سفید مأمور «جانسون» به پشت اتومبیل دوج ضربه می‌زند که منجر به خارج شدن کنترل اتومبیل از دست راننده و واژگونی در یکی از تقاطع‌های شهر می‌شود.

 در ادامه درگیری «جانسون» تفنگ خود را بیرون می‌آورد و به سمت آن دو شلیک می‌کند؛ جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش «کروز» 16 ساله در دم جان می‌سپارد و «ادگار رودریگز»مسافر دیگر که از ناحیه سر مضروب شده است به بیمارستان منتقل می‌شود و انتظار می‌رود زنده بماند.

با توجه به گزارش اخبار صبح «دالاس»،در این حادثه افسر پلیس آسیبی ندیده اما مدعی شده که برای زندگیش نگران است و می‌ترسد.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهند که احتمال اینکه «کروز» و  «رودریگز» مسلح بوده باشند، بسیار کاهش یافته است.

خانواده کروز و دیگران تقاضای تحقیقات کامل را در این باره کرده‌اند و «آنا هنریکز» (Ana Henriquez) مادر این نوجوان در حالی که یک قاب عکس از پسرش را به دست داشت گفت: پسر من به خاطر نژادپرستی کشته شده است.