محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تشریح اهمیت مشارکت همه شهروندان در اجرای سنت حسنه درختکاری اظهار کرد: قطعا هرگونه کار اجرایی و فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه موضوعات اجتماعی نیازمند مشارکت مردم و گروه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ریه‌های تنفسی شهر تهران هم‌اکنون بیش از هر چیز به کمک و همکاری عمومی نیازمند است، افزود: افزایش فضای سبز و کاشت نهال‌های بومی شهر تهران مخصوصا در این ایام مناسبتی که با میل و اشتیاق ویژه‌ای توسط مردم پیگیری می‌شود در جلوگیری از افزایش آلودگی هوای شهر تاثیر گذار خواهد بود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های محیط زیست فرهنگ‌سازی در حوزه حفظ و گسترس طبیعت است، ادامه داد: در برنامه‌های مناسبتی محیط زیست همواره به موضوع درختکاری اهمیت زیادی داده شده و در حاشیه بسیاری از مراسم‌های رسمی و غیر رسمی، نهالی به حمایت از اهمیت درختکاری غرس شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: چهارشنبه هفته جاری طرح ملی نهضت درختکاری در پارک طبیعت پردیسان آغاز به کار خواهد کرد که در این روز بیش از چند هزار اصله نهال غرس و تعدادی هم به علاقه‌مندان اهدا خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، وی ضمن دعوت از مردم و طبیعت دوستان به مشارکت فعال در این برنامه اظهار کرد: قطعا حضور مردم، تشکل‌های زیست محیطی، دانش آموزان در کنار مسئولین به منظور حفظ طبیعت و اشاعه فرهنگ زیست محیطی امیدبخش روزهای خوب در آینده محیط زیست کشور خواهد بود.

گفتنی است در حاشیه اجرای مراسم فاز نخست نهضت درختکاری، در پارک طبیعت پردیسان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اجرا خواهد شد.