مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد که علائم شایع آسم مثل بیدار شدن نیمه‌شب‌ها و تنگی نفس ارتباط تنگاتنگی با افزایش استرس و اضطراب در نوجوانان مبتلا به آسم دارد.

طبق گزارش «مدیکال اکسپرس»، این پژوهشگران بیمارستان «هنری فورد» در بررسی اطلاعات پزشکی مربوط به 37 بیمار 14 تا 17 ساله دریافتند که برآیند سطح استرس و اضطراب در این رده سنی بیشتر از سایر بخش‌های جامعه است.

پژوهشگران اظهار داشتند که گرچه یافته‌های آنها به ارتباط میان علائم بیماری آسم با استرس و اضطراب اشاره دارد، اما رابطه علت و معلولی در این میان مشخص نیست؛ و این موضوع نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

«مرکز پیشگیری و کنترل بیماری» آمریکا اعلام کرده است که حدود 25.7 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند و از این تعداد 7 میلیون نفر زیر 18 سال هستند.

هرچند علت بیماری آسم  ناشناخته است اما می‌توان علائم آن را توسط دارو در اکثر افراد کنترل کرد.

امروز همه می‌دانند که بین اختلال‌های عاطفی مثل اضطراب با ابتلا به آسم ارتباط وجود دارد؛ در این راستا محققان تلاش کردند این رابطه را در یک جمعیت آماری مشخص از بیماران (نوجوانان) بررسی کنند. اطلاعات به‌دست آمده از این تحقیق از دیدارهای حضوری و تکمیل پرسش‌نامه توسط افراد شرکت کننده به دست آمده بود.