به گزارش پارس به نقل از فارس، فعالان شبکه‌‌های اجتماعی اینترنتی تاکید کردند که 2 مورد ابتلای به بیماری «ایدز» بین عناصر «داعش» در سوریه ثبت شده است.
این 2 مورد ابتلای به ایدز در استان‌های حسکه و دیر الزور، در شرق سوریه مشاهده شده‌اند.

یکی از مبتلایان دارای تابعیت اندونزیایی است و در یکی از بیمارستان‌های میدانی شهر «شدادی» در جنوب حسکه تحت مداوا قرار دارد.

اما مورد دوم یک تکفیری مصری است و در یکی از بیمارستان‌های میدانی داعش در شهر «المیادین» بستری شده است.

اوایل سال جاری میلادی خبرگزاری آلمان از ثبت چندین مورد ابتلای به ایدز و ابولا بین عناصر داعش در شهر موصل عراق خبر داده و نوشته بود که این بیماری‌ها توسط عناصر آفریقایی داعش منتقل شده است.

همچنین روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی به نقل از یکی از عناصر داعش که از صفوف این گروه فرار کرده بود، جوانان انگیسی برای خواسته‌های جنسی که جامعه انگلیس آنها را از آن منع می‌کند، اما داعش به راحتی آنها را برایشان فراهم می‌کند، به این گروه ملحق می‌شوند.

صرف نظر از این 2 بیماری، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری از طریق عناصر خارجی خود و اغلب عناصر پاکستانی که حامل این ویروس بودند، موجب انتقال ویروس فلج اطفال به سوریه و عراق شدند.

گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل تاکید می‌کند که بیماری فلج اطفال 14 سال است که در کشورهای منطقه ریشه کن شده، اما هم اکنون به خاطر گروه‌های تکفیری که دارای عناصری از مناطق مختلف جهان هستند، این بیماری بار دیگر در عراق و سوریه مشاهده شده است.