به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونین با اشاره به اهداف تشکیل و احیاء معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: هدف اساسی تشکیل و احیای معاونت آموزش، آموزش همگانی مردم و در نهایت شکل گیری جامعه‌ای تاب‌آور و آماده برای رویایی با بحران‌ها و حوادث احتمالی است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر گونه فعالیت آموزشی و پژوهشی در جمعیت هلال احمر تنها با تاییدیه معاونت آموزش اجرایی شود، افزود: در حال حاضر اولویت آموزشی جمعیت هلال احمر توسعه آموزش همگانی است و سایر موارد آموزشی در درجات بعدی اهمیت قرار دارد.

ضیائی افزود: فعالیت در حوزه اقتصادی و تامین منابع مالی یا انجام برخی ماموریت‌ها اصل و اساس جمعیت هلال احمر نیست. بلکه پشتیبان و تسهیل کننده ماموریت اصلی یعنی فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر در حوزه جوانان و داوطلبان است که عامل اصلی مردمی بودن این نهاد است.

وی در اصل، مردمی بودن هلال احمر را جزو لاینفک و برند هلال احمر عنوان کرد و افزود: این ماموریت نه قابل واگذاری است و نه هیچ دستگاهی می تواند از عهده مسئولیت آن برآید.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با قرائت سوره فتح به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در انتخابات هفتم اسفند ماه و خلق حماسه ای دیگر اشاره و تصریح کرد: در این حماسه شاهد حضور 33 میلیون نفر در انتخابات بودیم که به واقع معجزه حضور مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه هویت این انقلاب و انتخابات مرهون حضور مردمی است، گفت: این انتخابات به معنای واقعی تجلی رهبری در کنار مردم است و امیدوارم این نتیجه ای که رقم خورده است به سمت خیر و صلاح کشور برود و منجر به پیشرفت کشور و دستاوردهای بیشتر برای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران شود.

ضیائی با اشاره به اینکه نتایج انتخابات یا باعث تثبیت است یا تغییر، افزود: هر آنچه از نتیجه انتخابات حاصل شده است قطعا اراده مردم بوده و لذا موجب تداوم انقلاب و پیشرفت و آبادانی کشور می‌شود و بنابراین منتخبان مردم نیز باید توجه داشته باشند که این حضور را قدر دانسته و خدمت به این مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه من در 30 محل اخذ رای در تهران حضور پیدا کردم، افزود: روز جمعه شاهد صحنه‌های بسیار زیبا و حضور پر شور و شعف مردم بودم و به واقع در برخی نقاط تهران مشارکت مردم افزایش 100 درصدی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری همایش مدیران عامل در یازدهم و دوازدهم اسفندماه سال جاری با اعلام اهمیت برگزاری و ضرورت تداوم این نشست‌ها، خاطر نشان کرد: برای هماهنگی در برنامه های خود نیازمند حضور مدیران عامل استانی هستیم. با برگزاری این جلسات برنامه های تدوین شده در ستاد و سیاستگذاری‌های کلی به آنها اعلام می‌شود.

ضیائی با تاکید بر اینکه بهره مندی از تجارب مفید و کارآمد استان ها در حوزه های مختلف از مزیت‌های گردهمایی مدیران عامل استانی است، افزود: در این گردهمایی‌ها استان‌ها می‌توانند از ابتکارات سایر استان‌ها نیز بهره‌مند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر تداوم برگزاری جلسات با مدیران استانی را عاملی مهم در ایجاد نقش مهم مدیران عامل و تاثیر گذاری استان‌ها در برنامه های جمعیت دانست و خاطر نشان کرد: جلسات با مدیران استانی با رعایت عدم پراکندگی موضوعات اگر با یک برنامه و موضوعات مشخص باشد، می‌تواند در عین انتقال تجربیات و روش‌های نو و ارزنده، هم‌افزایی مد نظر را نیز فراهم سازد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به فرصت حضور بیشتر مدیران استانی در ستاد، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود براساس اقلیم، موضوع و حوادث تحت پوشش، استان‌ها به چند منطقه تقسیم و یکی از مدیران عامل به عنوان دبیر منطقه انتخاب و در ضمن انتقال مستمر موضوعات استانی به ستاد، در جلسات شورای معاونین نیز شرکت کند.

ضیائی حضور دبیر مناطق به عنوان نمایندگان استان‌ها را عامل افزایش همکاری بیشتر بین ستاد و استان برشمرد و افزود: حضور این دبیران باعث می شود آنها نیز سطحی از ستاد شوند و در جریان برنامه‌های ستادی قرار گیرند و همچنین اعضای شورای معاونین بیشتر به موضوعاتی استانی احاطه پیدا کرده و نسبت به آنها تصمیم گیری کنند.