به گزارش پارس به نقل از ایسنا و بنابر اعلام اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدامیر محسن ضیائی در پیام خود به مناسبت روز خبرنگار آورده است: « "ن والقلم و ما یسطرون" جست‌و‌جوی حقیقت، رسالتی است که بار آن را تنها انسان‌های شجاع، صادق و فارغ از تعلقات دنیا، یارای به دوش کشیدن دارند؛ آن‌هایی که نه تنها دل در گرو این جست‌وجوگری دارند بلکه در راه آن، گاه گرانبهاترین و شیرین‌ترین دارایی خود را نیز فدا می‌کنند.

روز خبرنگار؛ تجلی راستین این دلدادگی و از جان گذشتگی است. صاحبان بی‌ادعا اما حقیقت‌جوی قلم ورای الزامات و تعهدات هر حرفه دیگری برای نور تاباندن به تاریکی‌ها و زدودن کژی‌ها و ناراستی‌ها در وادی خطیر کشف و انعکاس حقیقت گام برمی‌دارند. بویژه خبرنگارانی که با پوشش و انعکاس اخبار مربوط به حوادث و بلایای طبیعی و انسان‌ساز بیش از سایر همقطاران خود، در معرض آسیب‌ها و مخاطرات حرفه خود قرار دارند. خبرنگارانی که دوشادوش امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، در خط مقدم مواجهه با بحرانند و یاور همیشگی امدادگران.

شرافت و بزرگی این حرفه را ارج می‌نهم و ۱۷ مرداد که یادآور عروج عاشقانه شهدای خبرنگار است را به همه خبرنگاران گرانقدر ایران عزیز و خصوصا همراهان همیشگی جمعیت هلال احمر تبریک می‌گویم و امید دارم همچون گذشته و با باوری مستحکم‌تر در راه تسکین آلام بشری، خدمت به نوع بشر و ساختن دنیایی آرام قدم بردارید.»