به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، در روز شنبه هشتم اسفند، در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران ادامه دارد، گفت: از امروز با نفوذ یک سامانه بارشی از سمت نوار غربی، ابتدا در 24 ساعت آینده برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و در روز یکشنبه 9 اسفند، نیمه غربی بارش باران و برف و وزش باد، گاهی رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در روز دوشنبه 10 اسفند، با همراهی جریانات سرد شمالی با این سامانه در استان های واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش برف و باران وکاهش دما پیش‌بینی می‌شود و ازشدت بارش در نیمه غربی کشور بتدریج کاسته خواهد شد و به علت حرکت شرق سوی این سامانه، بارش باران و برف و گاهی رعد و برق در مناطق مرکز، شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. در ضمن با توجه به وزش باد جنوبی در عراق و شمال عربستان و تشکیل توده گرد و غبار انتظار می‌رود طی ساعات آینده توده گرد و غبار نواحی، جنوب غرب ایران را بطور موقت تحت تاثیر قرار دهد که از امشب نیز از غلظت آن کاسته خواهد شد.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز یکشنبه 9 اسفند، همراه با غبار صبحگاهی، ابری، همراه با بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 17 و 9 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 10 اسفند، نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده، در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 14 و 6 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.