به گزارش پارس به نقل از فارس، علی زرافشان معاون ‌آموزش متوسطه وزیر ‌آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های نوروزی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان اظهار داشت: برنامه‌های نوروزی برای دانش‌آموزان چندین سال است که غیرمتمرکز شده و به مدارس واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش تکالیفی را با همکاری معلمان تولید کرده یا مدارس تکالیفی را تعیین می‌کنند، گفت: در حال حاضر در تکالیف نوروزی تنوعی ایجاد شده است.

زرافشان ادامه داد: وقتی پیک‌های شادی ایجاد شد، شکل تکالیف نوروزی را عوض کرد و یک فرهنگی در این تکالیف به وجود آمد که اکثراً فعالیت محور و مبتنی بر شرایط تعطیلات بوده و ضمن اینکه بیشتر به شکل گزارش‌نویسی است.

معاون ‌آموزش متوسطه وزیر ‌آموزش و پرورش تأکید کرد: البته بحث مذکور به جز برخی پایه‌های تحصیلی است که به جهت امتحانات کنکور سراسری و امتحانات نهایی ممکن است برای تعطیلات عید نیز فعالیت درسی بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال چیزی به عنوان تکلیف نوروزی داریم؟»، خاطرنشان کرد: تکلیف نوروزی سراسری نداریم اما تکلیف نوروزی به عنوان فعالیتی که مدرسه تعیین با تولید کند، داریم.

زرافشان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز بدون تکلیف نیستند، گفت: امسال نیز زمان تعطیلات نوروز بیشتر است یعنی تعطیلات نوروز سال ۹۵ از ۲۷ اسفند ۹۴ آغاز می‌شود و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد اما تلاش می‌کنیم ارتباط آموزشی دانش‌آموزان با مدرسه قطع نشود و این از طریق، تکالیف نوروزی است ولی به شکل سراسری و یکنواخت نیست.