~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس داوود روستایی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های سال تحصیلی جدید سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی برای سال آینده تحصیلی قرار است در 50 هزار مدرسه تشکل پیشاهنگان پیشتاز که مخصوص پسران است و پیشاهنگان فرزانه مخصوص دختران را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: وقتی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه ساماندهی می‌شوند بخشی از مدیریت فرهنگی مدرسه را به نیابت از مدیر و معاون پرورشی مدرسه بر عهده می‌گیرند؛ این نوع نگاه، نگاه جدیدی است و وقتی سازماندهی شدند کارهایی درون مدرسه داشته و بخشی بیرون از مدرسه‌ دارند.

روستایی افزود: امسال در کنار اردوهای آموزشی و اردوهای تشکیلاتی، اردوهای  مهدوی در شهر قم داریم و به طور گسترده دانش‌آموزان را از سراسر کشور به قم می‌بریم و موضوع مهدویت را برای آنها تبیین می‌کنیم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی یادآور شد: امسال در کنار اردوهای مهدوی به شکل گسترده‌ای اردوهای عتبات عالیات را برای دختران و پسران طراحی کرده‌ایم.

روستایی گفت: احساس می‌کنم رفتن به کربلا و نجف یک دوره تربیت دینی کامل و تاریخ اسلام بوده و نیز تثبیت باورهای دینی است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا خبرگزاری پانا در همه مدارس حضور داشته باشد، تصریح کرد: در بیرون از مدرسه چند کار دیگر نیز انجام می‌دهیم که شامل مشارکت با سایر تشکل‌های دانش‌آموزی است و اعتقاد داریم این تشکل‌ها باید در کنار هم قرار گرفته و با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: فلش کارتی به رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور داده‌ایم که برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده در آن قرار دارد.