به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محسن بهارلو درخصوص توزیع شیر در مدارس اظهار داشت:‌ مقرر بود تا توزیع شیر طی سه نوبت در مدارس انجام شود که تا به امروز دو نوبت کار توزیع صورت گرفته است و در مجموع حدود 40 نوبت شیر میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی افزود:‌ در نظر داریم تا طی سه مرحله حدود 70 نوبت شیر را تا اردیبهشت میان دانش آموزان توزیع کنیم و اعتبارات دو مرحله نخست تأمین شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: برای توزیع 70 نوبت شیر در مدارس قول مساعد داده شده است تا اعتبارات مربوطه طی هفته‌های آتی تأمین شود.

بهارلو تأکید کرد:‌ برای توزیع شیر در مدارس با مشکل مواجه نیستیم.

طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش تا به امروز 505 میلیون پاکت شیر در بین دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی با میانگین 37 نوبت توزیع شده است.

اعتباری معادل 400 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است اما آن‌گونه که منصور مجاوری مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم می‌گوید: از این اعتبار تاکنون حتی یک ریال نیز محقق نشده است.

به گفته مجاوری تا به امروز فقط 75 درصد از اعتبار 150 میلیارد تومانی مربوط به بودجه عمومی برای توزیع شیر در مدارس تامین شده است. البته آنگونه که معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: قرار است بخشی از اعتبار مربوطه برای ادامه توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد.