به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمدجواد کبیر اظهار داشت: تعامل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرد که توانستیم ۴۶۰ درصد سرانه پزشکان خانواده روستائی را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تغییر سرانه پزشکان خانواده روستائی از ۲۱ هزار و ۴۳۰ تومان به ۹۶ هزار و ۵۰ تومان از مهمترین اموری که در دولت یازدهم اتفاق افتاد که منابع آن از طریق  ۱۱۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم از طریق منابعی که توسط وزارت بهداشت، وزارت تعاون و سازمان بیمه سلامت ایران  پرداخت شد موجب گردید تا تفاهم نامه قابل قبولی منعقد شود.

کبیر با اشاره به این امر که منابع مالی حوزه سلامت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ گفت: ما در سال ۹۳ توانسته ایم ۲۲۰۰ پزشک جدید در واحدهای ارائه خدمت توسط وزارت بهداشت جذب کنیم، ۳۵۰تا ۴۰۰ ماما در طرح تحول اضافه گردید و ۲۰۰۰ مرکز بهداشتی - درمانی تجهیز و آماده سازی شد تا در راستای خدمت رسانی به بیمه شدگان فعالیت کند.

وی هزینه کرد منابع بیمه سلامت با نظام سطح بندی خدمات را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت تلقی کرد و اذعان داشت: دیدگاه ما برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در نظام بیمه سلامت تنها از طریق اجرای پزشک خانواده میسر خواهد شد.

این مسئول یادآوری کرد: اگر پزشک خانواده و راهنماهای بالینی را در کشور عملیاتی کنیم کنترل هزینه در حوزه سلامت تقریبا به ۴۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران متذکر شد: منابع ما در کشور بسیار محدود است بنابراین ما باید با نظارت دقیق از آن صیانت کنیم.

محمدجواد کبیر با تاکید بر این مسئله که نظام ارائه خدمت ما در کشور نیازمند یک بازنگری جدی است، خاطرنشان کرد: ما برای تضمین منابع باید به دنبال کنترل تقاضا در کشور باشیم.

وی بیمه شدن ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان در کشور را در طرح بیمه سلامت همگانی را مهمترین گام طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال آینده اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفررا به عنوان اصلی ترین استراتژی نظام بیمه سلامت کشور اجرایی و عملیاتی کنیم.