به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد جواد کبیر در جلسه ای با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: حفاظت مالی از بیمه شدگان در برابر هزینه های سلامت، پوشش همگانی بیمه ای و ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامت و هخمچنین بهره مندی و برخورداری مردم از خدمات پایه سلامت سه رویکرد اصلی عملکرد بیمه سلامت ایران هستند.

وی افزود: ما افتخار داریم در سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان خدمتگزار و وکیل مردم به گونه ای عمل نماییم تا حقوق بیمه شدگان حفظ گردیده و بهترین دسترسی به خدمات سلامت برای آنان فراهم گردد.

کبیر با اشاره به این امر که سازمان بیمه سلامت ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد؛ اذعان داشت؛ امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم نماییم تا از طریق توانمندسازی جامعه و افزایش زمینه مشارکت آنان بتوانیم تامین منابع مالی سلامت، نظارت و پاسخگویی به بیمه شدگان را به عنوان اهداف سازمان بیمه بیش از پیش گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما حدود ۷۵۰سکونتگاه غیر رسمی را در کشور شناسایی کرده و بعد از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم برای اولین بار اعلام کنیم که هر ایرانی حق دارد بدون دغدغه خاطر تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای این امر و بیمه نمودن افراد به صورت رایگان نیازمند ساز و کار مناسب است که بتوانیم در منابع حوزه سلامت شرایطی را فراهم نماییم تا ضمن مدیریت و صیانت از منابع به سمت فرماندهی واحد در مدیریت منابع حوزه سلامت با محوریت بیمه سلامت ایران حرکت کنیم.

کبیر در پایان یادآوری کرد: تلاش داریم تا با پیاده سازی راهنماهای بالینی در مراکز ارائه دهنده خدمت مدافع معقول ومشروعی برای حقوق مردم باشیم.