به گزارش پارس به نقل از مهر، میثم مظفر در آیین رونمایی از ۵۰ دستگاه تاکسی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران که با حضور معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهردار تهران، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، تاجران مدیرعامل شرکت تعاونی تاجران، و بخش خصوصی در مرکز همایش  های بین المللی آجودانیه برگزار شد؛ با بیان این مطلب افزود: امسال سازمان تاکسیرانی و مجموعه شهرداری تهران تمام توان خود را برای ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان پایتخت گذاشته است.

وی ادامه داد: این تاکسی‌ها دارای استاندارد یورو۵ از اتحادیه اروپا هستند که با ورود این تاکسی‌ها به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شاهد اتفاق خوبی در این حوزه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه ورود تاکسی‌های هیبریدی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، ادامه داد: اکنون سومین بخش ورود خودروهای هیبریدی را به ناوگان شاهد هستیم که وارد چرخه خدمات رسانی به حمل و نقل عمومی می شوند .

به گفته مظفر؛ دو مراسم رونمایی دیگر نیز از ابتدای امسال در خصوص ورود خودروهای هیبریدی و یورو ۵ به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بی شک ورود خودروهای هیبریدی با توجه به ترافیک و آلودگی هوا تهران نقش بسیار مهمی در رفع این دو معضل بزرگ شهر تهران دارد؛ بیان کرد: مطالعات ما نشان می دهد که میزان آلایندگی ۶۶ تاکسی هیبریدی که استاندارد یورو۵ را دارد برابر آلودگی یک خودرو پیکان فرسوده در این شهر است. این اقدام بسیار موثر و تاثیرگذاری در کاهش مصرف سوخت به حساب می آید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خدمت رسانی شایسته به مردم پایتخت جمهوری اسلامی ایران که در شان مردم شهر باشد؛ یکی از ضروریات است؛ یادآور شد:  طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مدیریت شهری تهران با همکاری بخش خصوصی در نظر دارد تا ۳ سال آینده ۱۰ هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد کند. قرارداد این تعداد تاکسی‌ها با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است. به گونه‌ای که شرکت پاکرو سبز قشم هم طبق این قرارداد ۲۵۰۰ تاکسی هیبریدی وارد شهر تهران کند.