به گزارش پارس به نقل از تسنیم، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مراسم ورود 50 خودروی هیبرید و یورو5 به ناوگان تاکسیرانی اظهارداشت: مشکل آلوگی هوا بزرگترین مشکل ما است و قصد داریم با استفاده از سوخت پاک و خودروهای دارای استاندارد یورو5 و هیبرید تحول بزرگی در شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: عزم جدی داریم این تحول در شهر تهران رخ دهد چرا که 80 هزار تاکسی در تهران وجود دارد که میلیون‌ها نفر را جابجا می‌کنند. براین اساس طی سه سال آتی 10 هزار خودروی مدرن را وارد چرخه تاکسیرانی خواهیم کرد تا چهره شهر تغییر کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: پروژه «کال‌سنتر» ناوگان تاکسیرانی نیز به زودی از طریق اپلیکیشن موبایلی رونمایی می‌شود و مردم می‌توانند با نصب آن در کوتاهترین زمان ممکن به تاکسی دسترسی داشته باشند. «کال‌سنتر» ابتدا در خودروهای مدرن و در مرحله بعد در سایر تاکسی‌های شهر نصب خواهند شد.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با حضور در این مراسم، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است؛ برای برون‌رفت از این بحران لازم است یک سری اقدامات در شهر تهران را به عنوان نماینده مردم پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در توسعه حمل‌ونقل عمومی، مترو و اتوبوس پیشرفت‌های خوبی داشته و تاکسیرانی در سال گذشته تبدیل 4 هزار تاکسی فرسوده به تاکسی نو را در دستور کار قرار داد. امسال نیز با کمک دولت قرار است نوسازی تاکسی‌ها از اسفند ماه مجددا آغاز شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: ورود خودروهای هیبریدی و یورو5 مدرن در تهران نیز اقدام ارزشمندی است چرا که براین باوریم باید خودروهایی در شأن مردم در سطح شهر تردد داشته باشند و به مرور زمان از تردد خودروهای پیکان و پراید فرسوده در شهر جلوگیری کنیم.