به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر مولاوردی درنشست هم اندیشی بانوان فرهیخته و کارآفرین درتالار امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدواریم افتتاح اولین مرکز معاضدات حقوقی زنان، به خروج از مشکلات ومعضلات حقوقی زنان و خانواده کمک و مشکلات این قشر را کاهش و همچنین توانمندسازی حقوقی خانواده را افزایش دهد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در دستور کارهمه قوای حاکمه قرار دارد که قدم‌های جدی برای توسعه متوازن جامعه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از5 دوره برنامه توسعه‌ای که در کشور اجرا شده، کشور هنوز با توسعه متوازن منطقه‌ای فاصله زیادی دارد افزود: سیستان وبلوچستان علی رغم برخورداری از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در این استان نهفته است تاکنون توازن توسعه‌ای درآن اتفاق نیفتاده و تلاش دولت در برنامه ششم توسعه توازن منطقه‌ای است.

مولاوردی بیان کرد: اگربخواهیم وضعیت توازن توسعه‌ای را در حوزه زنان در نظر بگیریم این قشر به هنگام تحویل مسئولیت با چالش‌های متعددی ازجمله وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اقتصادی جامعه روبه رو هستند.

وی در ادامه افزود: تبعیض آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده وجود دارد که به نظر می رسد به یک تغییر نگاه نیاز است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: تخریب‌هایی که برعلیه زنان صورت می گیرد نشان می دهد هنوز تصورات غلط در مورد نقش زنان در جامعه وجود دارد که باید واقع بینانه برای برون رفت از این مشکل به ارائه راهکار و راهبرد پرداخت.

این مسئول با بیان اینکه در دولت یازدهم رویکرد اعتدال مطرح شده است تصریح کرد: درحال حاضر با گفتمانی که مولفه های کلی داشته باشد فاصله وجود دارد و باید واقع بینانه وضعیت را شناخت ومتناسب با آن به برنامه ریزی برای ایجاد توازن پرداخت.

مولاوردی افزود: روی دیگر اعتدال عقلانیت است که باید با استفاده ازبه کارگیری تمامی ظرفیت ها و برنامه ها اهداف خود را برای به نتیجه رسیدن پیش گرفت.

وی با بیان اینکه زنان و دختران به عنوان نیمی از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی ظرفیت چشم گیری برای رسیدن به موفقیت و تحقق سیاستهای کلی نظام دارند گفت: بدون مشارکت زنان ودختران جامعه نمیتوان به موفقیت رسید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نباید تفاوتی بین زن و مرد وجود داشته باشد، اگر به این نکته توجه نشود نمی‌توان به خروج از بحرانهایی که در کشور وجود دارد دست یافت.

ملاوردی با اشاره بر اینکه باید خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب با سرعت بیشتر تطبیق دهیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را برای زنده نگاه داشت آرمانهای اسلامی به کار بریم که از جمله آن می توان به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی در مورد اینکه معمار کبیر انقلاب نقش اساسی در تغییر نگاه به جایگاه زن مسلمان در جامعه داشته، افزود: امام خمینی(ره) توانستند این نقش و جایگاه را در جامعه ایران نشان دهند و با بیانات و رهنمودهای خود این موضوع را به اثبات رساند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: مناسبت‌های ملی فرصتی برای ارائه دستاوردهای بدست آمده در یک سال اخیر است. در دوسال اخیر که از عمر دولت یازدهم می گذرد با توجه به اینکه دولت در شرایط تحریم مسئولیت را بر عهده گرفته، دست آوردهای دولت را بیش از قبل نشان می دهد.

وی اظهار کرد: بر اساس سند چشم انداز بیست ساله، ایران در سال 1404 کشوری برخوردار از دانش پیشرفته، توانایی در تولید علم و فناوری، متکی به سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی است. براین اساس تغییر رویکرد از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و اهمیت یافتن موضوع دستیابی به توسعه پایدار با سه محور نوآوری و کارآفرینی، فناوری و شایستگی ضروری است.

مولاوردی تاکید کرد: این باور در جامعه باید ایجاد شود که مشارکت افزون‌تر زنان در روند توسعه امری ضروری است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: وقتی صحبت از شایسته سالاری است نباید به جنسیت نگاه کنیم؛ کارآفرینی و اقتصاد تفکیک جنسیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستهای انقلاب اسلامی ایران به مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف تاکید داشته و سطح آن را تا بالاترین سطوح فعالیتهای سیاسی اجتماعی ارتقاء می‌دهد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: در خرداد 92 کشور از نظر سیاستهای داخلی و خارجی به بن بست رسیده بود و همچنین با سوء مدیریت‌هایی که داشت، به نظر نیاز به تغییر رویکرد و گفتمان برای اداره و مدیریت کشور در مدار خرد جمعی، عقلانیت، اعتدال و تدبیر وجود داشت.

ملاوردی اضافه کرد: با انتخابات سال 92 و تلاش‌ها و حمایت‌هایی که از سوی مردم وجود داشت، در حال حاضر کشور از نظر اقتصادی به یک ثبات نسبی از نظر کنترل نرخ تورم رسیده است.

وی افزود: ایران جزو پنج کشوری است که نرخ تورم دو رقمی دارد که باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به کشورهایی که دارای نرخ تورم یک رقمی است، بپیوندد.