به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالرسول عمادی درخصوص تاثیر 25 درصدی سهم سوابق تحصیلی در کنکور 95 اظهار داشت:‌ طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو،‌سهم سوابق تحصیلی باید به صورت سالانه افزایش یابد.

وی افزود: برای افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور باید تعداد دروسی که به عنوان سابقه تحصیلی محسوب می‌شوند،‌ افزایش یابد. تاکنون شورای سنجش و پذیرش دانشجو سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان را از ما درخواست کرده بود و امسال نیز سهم سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی را برای تاثیر مثبت در کنکور 95 درخواست کرده‌اند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ اگر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کند، امتحانات نهایی را در سال دوم دبیرستان برگزار کرده و سهم سوابق تحصیلی را برای سازمان سنجش ارسال خواهیم کرد.

عمادی ادامه داد:‌ طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، فعلاً سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کنکور اعمال می‌شود و آموزش‌وپرورش این آمادگی را دارد تا امتحانات نهایی را به سایر پایه‌ها تسری دهد.

وی گفت:‌ بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد سوابق تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه با تاثیر 25 درصد قطعی و سوابق تحصیلی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی با 5 درصد مثبت در آزمون سراسری سال 95 اعمال شود اما با رای دیوان عدالت اداری هنوز وضعیت تاثیر سوابق تحصیلی مشخص نیست.