به گزارش پارس به نقل از ایسنا، توران ولی‌مراد افزود: اکنون نهادی به حوزه زن و خانواده نظارت نمی‌کند و مدیران حوزه زنان به حال خود رها شده اند.

وی با بیان اینکه وضعیت زنان و خانواده مطلوب نیست، اظهارکرد: لازم است کل سیستم وضعیت مطلوب را در حوزه زنان و خانواده ترسیم کند. در مرحله بعد باید نقشه راه در حوزه زنان و خانواده مشخص و به قطعات مختلف تبدیل و در بخش قانونگذاری وظیفه مجلس معلوم شود. در عین حال مجلس موظف است بر عملکرد سایر مراکز رسمی در حوزه زنان و خانواده نظارت کند اما تاکنون به این شیوه در حوزه زنان و خانواده عمل نشده است.

ولی‌مراد تاکید کرد: زمانی که وضعیت مطلوب روشن نشود اولویت‌ها هم مشخص نمی‌شود و قوانین همه‌جانبه‌نگر تدوین نمی شوند.

وی در ادامه گفت: در حوزه زن و خانواده با آسیب‌های جدی روبرو هستیم، ولی با سطحی نگری با آن برخورد می‌شود. به عنوان نمونه هم دولت و هم مجلس معتقد هستند که وضع پوشش مناسب نیست اما برنامه‌ریزی روبنایی انجام می‌دهند. وقتی نگاه به زن،ابزاری به ویژه جنسی باشد در همه عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به نهاد فراقوه‌ای زنان اظهارکرد: وظیفه این نهاد تعریف نقطه مطلوب در زمینه هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی، سیاستگذاری واحد، تعیین وظایف دستگاه‌ها و برنامه‌های بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است البته مهمترین بخش، نظارت است اما اکنون نظارت در حوزه زن و خانواده وجود ندارد که باعث شده زنان در هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی آسیب بیشتری ببینند. دستگاه‌ها نیز امکاناتشان را در حوزه زنان هدر می‌دهند.

ولی‌مراد در پایان گفت: بهتر است کاندیداها برنامه‌های خود را در حوزه زنان و خانواده اعلام کنند و رسانه‌ها و فعالان مدنی ناظر باشد که پس از ورود این کاندیداها به مجلس، قوه مقننه این وعده‌ها را پیگیری کند.