به گزارش پارس به نقل از ایران، 3 جوان خشن که به زورگیری‌های هولناک در تهران دست می‌زدند وقتی به درمانگاه رفته بودند خود را در محاصره پلیس دیدند.از روز 20 دی ماه سال جاری وقتی دو جوان شتابزده خود را به واحد گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی رساندند 3 جوان موتورسوار که در داخل پارک فتح به زورگیری از آنان پرداخته بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.

این دو جوان با صدایی لرزان ادعا کردند هنگام سرقت متوجه خونریزی شدید یکی از دزدان از ناحیه پا شده‌‌اند. مأموران که احتمال می‌دادند دزدان به درمانگاه یا بیمارستان بروند به اجرای طرح مهار پرداختند و یکی از دزدان در حالی که روی موتورش در برابر درمانگاهی نشسته بود شناسایی شد.خیلی زود این زورگیر بازداشت شد سپس همدست دیگرش هنگام خروج از درمانگاه وقتی دید دوستش به دام افتاده با پای پیاده فرار کرد که پس از شلیک‌های هوایی چاره‌ای جز تسلیم خود ندید.

 

1

 

مأموران که می‌دانستند سومین عضو باند در درمانگاه تحت درمان است وی را نیز بازداشت کردند و در بازرسی از هر 3 زورگیر بیش از 10 گوشی تلفن همراه با دو چاقو و قمه به دست آوردند.

این 3 زورگیر برای افشای اقدام‌های مجرمانه‌شان با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار تیمی از پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و کارآگاهان با بررسی گوشی‌های تلفن همراه سرقتی، طعمه‌های این باند را یکی پس از دیگری ردیابی کردند.

یکی از این مردان به کارآگاهان گفت: ساعت 5/2 بعدازظهر 13 دی ماه در باغ راه فدک با همکار خودم در حال فیلمبرداری بودم که ناگهان از سوی 3 جوان چاقوکش زخمی شدم و آنها گوشی تلفن همراه من به ارزش 3 میلیون تومان را به سرقت بردند.طعمه‌ دیگری گفت: ساعت 12 ظهر 14 دی ماه با همسرم در پارک تندرستی واقع در خیابان شاهین جنوبی بودیم که ناگهان چند جوان با دو موتور اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه من و همچنین سرویس طلای همسرم کردند.

یکی دیگر از مالباخته‌ها گفت: پس از خروج از دانشگاه، هنگام پایین آمدن از پل عابرپیاده بودم که دو جوان به بهانه پرسیدن آدرس به من نزدیک شدند و ناگهان قمه‌ای زیر گلویم گذاشتند و گوشی تلفن همراهم را به زور گرفتند؛ در همین هنگام جوان دیگری در حال پایین آمدن از پل عابر پیاده بود که به سراغ او نیز رفتند و با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراه او را نیز به  سرقت بردند. یکی دیگر از مالباخته‌ها که در داخل خودرویش هدف زورگیری قرار گرفته بود، گفت: در اتوبان شهید ستاری و خیابان خلیل آباد داخل خودرو نشسته بودم که ناگهان دو جوان سوار خودرویم شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 800 هزار تومان کرده و در مسیر خلاف اتوبان از محل گریختند.

 فرید، علی و حامد وقتی خود را در برابر صفی از شکارهای خیابانی‌شان دیدند به زورگیری‌های سریالی در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند. فرید گفت: پیش از آغاز سرقت‌ها تنها یک  موتور داشتم به همین علت هر کدام با گذاشتن 200 هزار تومان پول، هزینه خرید یک موتور دیگر را تهیه و پس از آن، با دو موتور شروع به زورگیری کردیم.

کارآگاهان با اعتراف‌های این 3 زورگیر پی بردند آنها در تهرانسر، پارک آبرسان، شهرک دریا، محدوده دانشگاه علامه طباطبایی، اتوبان شهید ستاری، گیشا، پارک نیلوفر در منطقه تهرانسر، اتوبان همت، جنت آباد، میدان صنعت، شهرک قدس، سعادت آباد، محدوده ایستگاه متروی استادیوم آزادی، اتوبان یادگار امام(ره)، شهرک استقلال، پونک، دهکده المپیک، نیاوران، گیشا، شهرزیبا، خیابان دماوند، مرزداران و اشرفی اصفهانی به شکار طعمه‌هایشان دست زده‌اند.

بنابر این گزارش، با توجه به گستردگی اقدام‌های این تبهکاران بازپرس خواست تصاویرشان انتشار یابد تا کسانی که در دام آنها افتاده‌اند به پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.