به گزارش پارس به نقل از ایران گردانندگان باند زاغ‌زن با خونسردی‌ طعمه‌هایشان را تعقیب می‌کردند تا به سرقت‌های میلیونی دست بزنند.
روز 21 فروردین ماه سال جاری وقتی 5 میلیون تومان از خودروی مردی به سرقت رفت با دستور دادیار شعبه 7 دادسرای یافت‌آباد تهران مأموران پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند.
مرد مالباخته گفت: «ساعت 10 صبح برای انجام امور بانکی به یکی از شعب بانکی در منطقه  یافت‌آباد رفتم و 5 میلیون تومان پول گرفتم و آن را زیر صندلی راننده قرار دادم، با خروج از بانک، به سمت پاساژ پاسارگاد در شادآباد رفتم و برای دقایقی از خودرو خارج شدم، وقتی برگشتم دیدم شیشه سمت راننده شکسته و 5 میلیون تومان از زیر صندلی راننده به سرقت رفته است».
کارآگاهان در همان بررسی‌های نخست اطمینان پیدا کردند دزدان ابتدا با زاغ‌زنی در بانک این مرد را شناسایی کرده و با تعقیب خودرویش وقتی وی آنجا را ترک کرده بود دست به سرقت زده‌اند.
بدین ترتیب تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی در زمان حضور این مرد در بانک تحت بازبینی قرار گرفت و مردی خونسرد شناسایی شد که ردپای وی در آلبوم مجرمان قدیمی به دست آمد و کارآگاهان، علیرضا 40 ساله را که سال گذشته نیز به خاطر زاغ‌زنی و سرقت مشابه دستگیر شده بود شناسایی کردند و بررسی‌ها نشان داد وی با سپردن وثیقه آزاد شده است. علیرضا حتی در دوربین‌های پاساژ پاسارگاد حضور داشت و در حالی که از خودروی سفیدرنگی پیاده شده سپس با مرد جوان دیگری سوار آن شده و آنجا را ترک کرده بودند از سوی این دوریبن‌ها شکار شده بودند.
علیرضا تحت تعقیب گرفته شد و پاتوق‌هایش در منطقه مهرآباد جنوبی شناسایی شد  و وی روز 30 اردیبهشت ماه به دام افتاد و از مخفیگاه وی کیف‌دستی طعمه‌اش به دست آمد.
علیرضا که چاره‌ای جز اعتراف نداشت با لو دادن همدست 42 ساله‌اش به نام داریوش که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت داخل خودرو بوده است و با هم به زندان افتاده بودند این سرقت 5 میلیون تومانی را به گردن گرفت.
داریوش نیز شش روز بعد دستگیر شد و اعتراف کرد با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده سپس باز با روش زاغ‌زنی به سرقت دست زده است.