به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان گفت: فاز نخست این بوستان که به مساحت 12هزار متر مربع در حال آماده سازی است و تا پایان اسفند به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که هسته مرکزی شهر تهران به دلیل تراکم بافت مسکونی و جمعیتی و نیز کمبود زمین ؛ بیشترین نیاز به فضاهای جدید برای احداث بوستان و فضای سبز را دارد گفت: احداث این بوستان علاوه بر این که سرانه فضای سبز منطقه را تا حد قابل توجهی ارتقا خواهد داد ؛ رونق گردشگری در شهر تهران و نیز بهره مندی شهروندان ساکن در محله های مرکزی و جنوبی پایتخت از امکانات تفریحی و ورزشی را در پی دارد.

آبادیان افزود: هم اکنون کاشت درختچه های پیروکانتا ، بربریس ، ارغوان ، طاووس ، یوکا، درختان چنار ،بید مجنون ، صنوبر ، کامیس پاریس و ... آغاز شده است که تا ماه آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود :عملیات نصب 10برج نوری ، خاکبرداری و آبرسانی این بوستان انجام شده و بر اساس برنامه ریزی ها در فاز نخست 12هزار متر مربع تا پایان اسفند به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته شهردار منطقه 11برای این بوستان بزرگ کاربری های متنوع از جمله زمین بازی کودکان، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، سالن آمفی تئاتر روباز، پارک آموزش ترافیک، پایانه مسافربری، پارکینگ های طبقاتی و روباز، مسیر پیاده­روی (جاده سلامت)، زمین اسکیت، بوستان و آلاچیق و المان های هنری و تندیس و ... با غلبه فضای سبز به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دست اجراء قرارگرفته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، بوستان 60هزار متر مربعی که در محدوده اراضی انبار نفت در حال احداث است ؛ از شرق به پل جوادیه و میدان راه آهن ، از شمال به خیابان شیخ محمدی (یادگار امام ) ،از غرب به محدوده منطقه 17 و محله بلور سازی و از جنوب به خط آهن تهران – تبریز منتهی می شود.