به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی ۱.۲ درصد رشد یافته است، هرچند با وجود اینکه شاخص ها برای دومین سال متوالی حاکی از رشد هستند، با این حال در مقایسه با سال مالی ۲۰۰۸ میلادی این رقم همچنان پایین تر از ۸۵ تا ۹۰ درصد باقی مانده است.

بر پایه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت علوم کشور ژاپن، کماکان ۷۷ هزار دانشجو تا اول فوریه سال جاری پیشنهاد اشتغال دریافت نکرده اند.

بنا به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، آمار دانشجویان پسری که پس از پایان تحصیلات چهارساله دانشگاهی پیشنهاد کار دریافت کرده اند، ۸۱.۳ درصد عنوان شده اند که این رقم سالانه تنها ۰.۶ درصد افزایش می یابد، در حالی که شاخص ها بیانگر این است که دانشجویان دختر ۸۲ درصد پیشنهاد اشتغال دریافت کرده اند که این رقم رشد سالانه ۱.۷ درصدی را نشان می دهد.

مطالعات اخیر حاکی از این است که ۷۸.۸ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات دوره های دو ساله دانشگاهی، پیشنهاد کاری دریافت می کنند که این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد ۱۱.۹ درصدی داشته است.

یکی از کارشناسان وزارت کار ژاپن می گوید: به نظر می رسد که کارخانه ها و شرکت های ژاپنی به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، شمار استخدام های خود را محدود کرده بودند اما اکنون شروع به افزایش دوباره استخدام ها کرده اند.

۸۶.۵ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی و ملی کشور ژاپن پیشنهاد استخدام دریافت کرده اند که این رقم ۱.۱ درصد کاهش را نشان می دهد، اما ۸۰.۱ درصد دانشجویان دانشگاه های خصوصی پیشنهاد استخدام دریافت کرده اند که این رقم ۱.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

در این مطالعه ۶۲ دانشگاه دولتی، ملی و غیردولتی به همراه ۲۰ دانشگاه برگزارکننده دوره های تحصیلی دوساله گنجانده شده اند.

بر اساس تقسیمات استانی، منطقه « ایشیکاوا» با آمار ۹۵.۶ درصدی، بیشترین پیشنهادهای کاری را داشته و استان « اوکیناوا» با رقم ۶۳.۴ درصد، کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.