به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر طاهر موهبتی در جلسه شورای اداری استان خوزستان، با بیان این‌که تامین سلامت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جوامع بشری است، اظهار کرد: چرایی توجه به سلامت در برنامه‌ها و قوانین، ناشی از اهمیت و بخش حیاتی آن در جامعه است. جامعه سالم این است که افراد آن هیچ مشکل روحی و روانی و جسمی نداشته باشد.

وی افزود: در سیاست‌های سلامت ابلاغی رهبر انقلاب در برنامه ششم توسعه، بر پیوست سلامت در طرح‌های توسعه و همچنین پیوست سلامت برای تدوین قوانین و مقررات تاکید شده است. این به معنای این است که باید بدانیم که هر قانون و مقرراتی که به تصویب می‌رسد به چه میزان در سلامت افراد اثر دارد و این نشان دهنده جایگاه سلامت در برنامه‌های کلان کشور است.

معاون حقوقی و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت با بیان این‌که در دولت یازدهم، سلامت اولویت ویژه‌ای دارد تصریح کرد: حوزه سلامت به هیچ شکل سیاسی نیست . اکنون طرح تحول سلامت با موفقیت شکل گرفت و 9 بسته آن اجرا شد؛ امروز 96 درصد افراد تحت پوشش بیمه هستند.

موهبتی با اشاره به این‌که 76 درصد مردم از طرح تحول سلامت ابراز رضایت کردند، بیان‌کرد: ارتقای کیفیت بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین هزینه‌های مردم در سلامت کاهش پیدا کرده است. امداد هوایی در برنامه پنجم باید اجرا می‌شد اما با این حال اکنون 18 پایگاه امداد هوایی در کشور فعالیت می‌کند که دو پایگاه از آن در استان خوزستان است.

وی ادامه داد: در استان 120 پایگاه سلامت و 82 مرکز سلامت فعالیت می‌کند؛ همچنین یکی از مشکلات ماندگاری پزشک در مناطق محروم بود که اکنون این مشکل برطرف و پزشکان بسیاری در مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی هستند.