به گزارش پارس به نقل از ایسنا؛ محمدرضا رضایی گفت: به نظر می رسد با ساخت مجتمع تجاری در ایستگاه متروی میدان ولی عصر(عج) کاهش بار ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و حفظ المان‌های شهری در این میدان پر ازدحام تهران دچار چالش می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس نهم افزود: از طریق طرح ترافیک و زوج و فرد و سایر طرح‌های هزینه‌بر تلاش می‌کنیم تا بار ترافیکی را روان و آلودگی هوا را کاهش دهیم اما احداث مجتمع تجاری در شلوغ‌ترین میدان شهر با همه اصول شهری مغایرت دارد.

وی درآمدزایی شهرداری‌ها را مهمترین دلیل احداث مجتمع‌ها یا واحدهای تجاری در ایستگاه‌های مترو یا پایانه‌های مسافربری دانست و افزود: متاسفانه به دلیل غلبه نگاه درآمدزایی در شهرداری‌های سراسر کشور، فروش یا اجاره شهر در مراکز شهرها و در محل‌های پر تردد انجام می‌شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با یادآوری احداث مجتمع تجاری در میدان ولی عصر(عج)، خطاب به مدیران شهرداری گفت: یقینا صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری در میدان ولی عصر(عج) با هدف درآمدزایی انجام خواهد شد، آیا درآمد حاصله مجددا صرف کاهش بار ترافیکی این میدان پر تردد نخواهد شد؟ با آلودگی ناشی از افزایش رفت و آمد خودروهای شخصی، دولتی و حتی عمومی چه خواهید کرد؟ با افزایش آلودگی ناشی از تولید ذرات معلق توسط این خودروها چه خواهید کرد؟

رضایی احداث مجتمع تجاری در ایستگاه متروی میدان ولی عصر(عج) را اشتباه دانست و افزود: متاسفانه هیچ یک از شهرداری‌های کشور به جز درآمدزایی به سایر مسائل انسانی، شهری، آلودگی و ترافیک توجه نمی‌کنند.