به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کارشناسان دانشگاه هاروارد تاکید کردند: در حالی که بیشتر مردم آمریکا میزان توصیه شده از فیبر خوراکی را مصرف نمی‌کنند، زنان باید توجه کافی به مصرف این ماده خوراکی در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند.

در این بررسی اطلاعات مربوط به 100 هزار زن 27 تا 44 سال از سال 1991 مورد مطالعه قرار گرفت. سپس در سال 1998 از بیش از 40 هزار زن درخواست شد تا به پرسش‌های مربوط به نوع رژیم غذایی‌شان در مقطع دبیرستان پاسخ دهند.

«والتر ویلت» از متخصصان این مطالعه گفت: در بررسی‌های دیگر آمده است که بافت پستان به طور خاص در دوران کودکی و نوجوانی تحت تاثیر مواد سرطان زا و مواد ضد سرطان قرار می‌گیرد. اکنون شواهدی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد نوع تغذیه در سنین کودکی فاکتور مهمی در خطر بروز بیماری سرطان در آینده است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، در طول 20 سال مطالعه تقریبا 3000 مورد سرطان پستان گزارش شد. به گفته متخصصان، یافته‌ها حاکی از آن است که خطر سرطان پستان با مصرف روزانه 10گرم فیبر حدود 13 درصد کاهش می‌یابد. به طور کلی افرادی که در دوران نوجوانی میزان بالایی فیبر خوراکی مصرف می‌کنند 16 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند.