به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در سی و هفتمین مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه انتظامی امین که امروز (دوشنبه)برگزار شد،با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم قدردان این نعمت بزرگ الهی یعنی جمهوری اسلامی باشیم.انقلابی که به پرچم داری امام خمینی(ره)آغاز شد و دستاورد های فراونی برای مردم و کشور به همراه داشت.

وی افزود: 37سال از انقلاب اسلامی به رهبری امام می گذرد و اگر به این دوران نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم که چه برکاتی به همراه داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: طی این 37 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد فتنه‌های زیادی سر راه مردم کشور قرار گرفت و بعد از آن جنگ تحمیلی را به مردم کشور تحمیل کردند جنگی که تمام دنیا مقابل ایران ایستاد، اما به رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پایداری مردم 8 سال دفاع انجام شد بدون آن که یک وجب از خاک سرزمینمان به دست دیگر کشورها بیافتد.

سردار اشتری تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی فشارهای زیادی از جمله فشارهای سیاسی و اقتصادی به مردم کشور تحمیل شد، اما به  قدرت الهی تمام آن‌ها خنثی شد و امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه، بلکه در تمام دنیا صاحب ایده و فکر است.

وی افزود: امروز اگر کشورهای قدرتمند جهان بخواهند برای کشوری وارد مذاکره شوند حتما ایران را به عنوان یکی از طرف‌های مذاکره کننده انتخاب می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: توطئه‌ هایی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه و افغانستان وجود دارد تماما علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده شده  و هدف آن‌ها جز تضعیف روحیه مردم کشور نیست، اما به رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تمام این توطئه‌ها خنثی شده است.

سردار اشتری با بیان این که امروز از نظر تجهیزات نظامی روی پای خود ایستادیم، تصریح کرد: در حال حاضر تمام کشورهای قدرتمند جهان از قدرت نظامی ایران ترس دارند، اما تهیه این تجهیزات نظامی فقط برای حفظ استقلال کشور و جلوگیری از تجاوز دشمنان است.

وی گفت: کشور ما نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه علمی نیز دارای رتبه ممتاز است و در حوزه استفاده از تجهیزات بروز گام‌های موثری برداشته است و اگر این تحریم‌ها نبود گام‌های موثری برداشته می‌شد.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به دانش آموختگان دانشگاه نیروی انتظامی امین اظهار داشت: شما باید سربازان واقعی نظام باشید و بتوانید سالیان دراز به جمهوری اسلامی ایران خدمت کنید و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پلیسی باشید که نماد رفعت و مهربانی باشد.

سردار اشتری بیان کرد: پلیس باید اقتداری همراه با رفعت داشته باشد و مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران باشد و برای مجرمان نا امنی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به این که مردم باید وقتی پلیس را می‌بینند احساس آرامش داشته باشند، گفت: امروز اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است و باید روز به روز این سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: پلیس باید از چند نظر دارای ویژگی‌هایی باشد که یکی از آن‌ها نظم سازمانی و فردی است نظمی که باید در درون و بیرون پلیس آشکار و برابر با آیین نامه انضباطی نیروی انتظامی باشد.

سردار اشتری افزود: بیداری و آمادگی جسمانی یکی دیگر از ویژگی‌های پلیس محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که پلیس باید به آن توجه داشته باشد علم افزایی است و معتقد هستیم که پلیسی هستیم که مبنای علمی داریم و از دانش روز مبتنی بر مبانی دینی استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز امنیت بزرگ‌ترین سرمایه بشری محسوب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران از این نعمت برخوردار است و اگر نگاهی به کشورهای اطراف داشته باشیم متوجه می‌شویم که چقدر باید قدردان این نعمت الهی باشیم.