به گزارش پارس به نقل از مهر، حسن کریمی در نخستین نشست مشترک اعضای هیأت بازرسی استان تهران با رؤسا، دبیران و اعضای هیات های بازرسی شهرستان های استان افزود : فرآیند شناسایی ، معرفی و آموزش این بازرسان تا ١٥ بهمن ماه به پایان می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما بر اساس توانایی ، سابقه ، سلامت و صلاحیتتان انتخاب شده اید وباید با برنامه ریزی کامل نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنید.

وى با بیان اینکه نباید در عملکرد هیات های بازرسی با هیأت های نظارت و اجرایی انتخابات کوچکترین تداخلی ایجاد شود خاطر نشان کرد : تنها وظیفه بازرسان ،گزارش تخلفات احتمالی قبل ، حین یا بعد از انتخابات است.

کریمی تاکید کرد: هیات های بازرسی حق هیچ گونه دخالتی در روند انتخابات را نداشته و تنها باید بر اساس سیستم جدیدی که وزارت کشور برای ارائه گزارش تخلفات تهیه کرده تخطی های احتمالی از قانون را گزارش دهند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ما امانت دار رأی مردم هستیم و نباید افکار و گرایش های سیاسی را در گزارش های خود دخالت دهیم یادآور شد : اصل بی طرفی باید سرلوحه کار همه بازرسین انتخابات باشد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان انتخابات محدودیت های زیادی را برای ورود به این عرصه پذیرفته اند تأکید کرد : تنها حق بازرسان در روز انتخابات از نظر سیاسی رای دادن به داوطلبان مورد نظر خود آن هم به صورت مخفی است.

کریمی تأکید کرد: ما به عنوان نمایندگان وزیر کشور می بایست همچون چشم و گوش وی ، در پای صندوق های رأی برای صیانت از قانون عمل کنیم.