پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- استاندار تهران گفت: در جریان انتخابات و تایید صلاحیت ها اگر فرمانداری عامدانه و آگاهانه، رفتاری غیرقانونی داشته باشد، حتماً با او برخورد می‌کنیم

سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: در جریان انتخابات اگر فرمانداری عامدانه و آگاهانه، رفتاری غیرقانونی داشته باشد، حتماً با او برخورد می‌کنیم و فرقی برای ما ندارد که چه کسی است. 

وی افزود: به عنوان مثال، اگر کسی انتخابات را به جهتی بکشاند که خلاف قانون باشد، حتماً با او برخورد می‌شود، این را رد نمی‌کنیم. اما اینکه پیشگویی کنیم که چه کسی تغییر می‌کند، این را بگویم که من پیشگو نیستم. اما گفته ام که قانون ملاک فرمانداران ماست و حق ندارند از قانون تخطی کنند.

استاندار تهران درخصوص برگزاری تجمع‌های سیاسی گفت: تأکید کنم که در استان تهران، تاکنون همه تجمع‌ها برگزار شده و هیچ مشکلی وجود نداشت و هیچ تجمعی در استان تهران به هم نخورد. 

هاشمی افزود: به فرمانداران هم تأکید کرده ایم که وقتی مجوزی صادر می‌شود، فرماندار باید پای مجوز خود بایستد و خواهد ایستاد.

استاندار تهران با اشاره به تعاملات انجام شده برای وضعیت تایید صلاحیت ها گفت: مواردی هست که سابقه کیفری فرد ثبت نام کننده کاملاً مشخص است، مثلاً فرد قاچاقچی بوده، اما در انتخابات ثبت نام کرده است، معلوم و طبیعی است که این فرد رد صلاحیت خواهد شد.

هاشمی افزود: اما اگر رصد صلاحیت‌ها مربوط به موارد دیگر یا اصطلاحاً اگر و مگرها باشد، در این موارد می‌شود صحبت کرد و با گفت‌و‌گو، مسائل را حل کرد. 

وی اضافه کرد: نباید بگذاریم مسائل به رده‌های بالا بکشد. هنر ما این خواهد بود که این موارد را در استان حل کنیم و نگذاریم به وزارت کشور یا بالاتر برسد. اگر این کار را انجام بدهیم، نوید بسیار خوبی برای انتخابات استان تهران خواهد بود.