به گزارش پارس افسانه بایگان در گفتگو با خبرنگار مهر به مردم پیشنهاد کرد تا پایان تعطیلات حتما کتاب بخوانند و گفت: این روزها می تواند بهترین زمان برای یک مطالعه خوب و دقیق باشد، از این رو از مردم دعوت می کنم حتما این روزها و هر کس متناسب با سلیقه اش کتاب بخواند.

وی افزود: کتاب" حکایت شمس؛ اندر ملاقات مولانا و شمس تبریزی" نوشته محمد حیدرنژاد از جمله آثاری است که می تواند برای کسانی که به دنبال کتاب های معنوی و عرفانی هستند، گزینه مناسبی باشد. این کتاب روایتی تازه از زندگی شمس تبریزی است.

بایگان ادامه داد: فیلم سینمایی" آخرت" ساخته کلینت ایستوود نیز می تواند فیلمی تاثیرگذار برای تماشا در تعطیلات نوروز باشد. " آخرت" هم درباره سه نفر است که مفهوم مرگ، زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. ما در جهان و روزگاری زندگی می کنیم عصر بیداری است و هنرمندان در این شرایط وظیفه دارند که مردم را نسبت به این شرایط آگاه تر کنند و به همین دلیل توصیه ام این است که مردم هم آثار فرهنگی عمیق را بخوانند و تماشا کنند.

افسانه بایگان سال ۹۱ در جشنواره جام جم عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در مجموعه تلویزیونی" وضعیت سفید" دریافت کرد. همچنین سریال" راه طولانی خانه" نیز با بازی وی پارسال روی آنتن رفت.