به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مجتبی زینی‌وند درباره لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی و شائبه‌هایی درباره خصوصی سازی مدارس از طریق این لایحه اظهار کرد: این لایحه دقیقا همان قانونی است که به مدت هفت سال به صورت آزمایشی در مدارس در حال انجام بوده است.

وی افزود: قرار است این قانون با اصلاحاتی که با هماهنگی کمیسیون آموزش مجلس و آموزش و پرورش انجام شده، از سوی دولت در قالب لایحه به مجلس ارائه شود. این لایحه یک بار دیگر هم توسط کمیسیون‌های مجلس بازنگری شده و برای طرح در صحن علنی مجلس آماده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون‌مدار و هدفمند کردن توسعه مدارس غیردولتی و نظارت بر آنها را در قالب این قانون دنبال می‌کنیم عنوان کرد: این لایحه ارتباطی با خصوصی سازی در آموزش و پرورش ندارد و در آموزش و پرورش شخصی مدرسه غیردولتی را دایر می‌کند، اما محتوا، نظارت، برنامه‌ریزی، تامین منابع انسانی و گزینش همگی تابع قوانین و دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مصوب شورای عالی آموزش و پرورش هستند.

زینی‌وند تاکید کرد: در دو سال اخیر دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیردولتی را تدوین و عملیاتی کرده‌ایم و ارزیابی از مدارس غیردولتی به صورت مرتب و سازمان‌دهی شده انجام می‌شود و برنامه‌ای برای خصوصی سازی در مدارس و یا توسعه بی‌رویه آن نداریم.