به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رسول دیناروند با اشاره به اینکه داروهای سقط جنین دارویی است که در داروخانه‌های عادی به هیچ وجه توزیع نمی‌شود و اگر توزیع شود تخلف است، اظهار داشت: این داروها فقط در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

دیناروند اظهار داشت: داروخانه‌های منتخب داروخانه‌هایی هستند که نظارت بر آنها جدی و حساس است و این داروخانه‌ها به صورت جدی و حساس عمل می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اگر این دارو به راحتی در دسترس قرار داشت در بازار قاچاق قرار نمی‌گرفت به "ایفدونا" گفت: به‌خاطر اینکه این توزیع و مصرف این دارو شرایط خاصی برای مصرف دارد و داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود به همین دلیل در بازار ناصر خسرو به صورت قاچاق وجود دارد.

دیناروند اظهار داشت: علت وجود کالای قاچاق و شبکه سیاه ناصر خسرو این است که دسترسی راحتی برای کسانی که سقط جنین غیر قانونی انجام می‌دهند وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با بازار قاچاق ناصر خسرو باید به صورت جدی انجام شود و داروهای قاچاق متاسفانه در ناصر خسرو وجود دارد و کسانی که از این بازار دارو تهیه و مصرف می‌کنند مسئولیت مصرف آن بر عهده خودشان است‌.